SŁUCHAJ ONLINE
MENU

Zapory bezpieczeństwa na stałe? Zmiany na Trakcie Królewskim

fot. ZOM

– Sprawdzamy, czy jest możliwość instalacji stałych zapór bezpieczeństwa na Trakcie Królewskim. Chcemy poprawić bezpieczeństwo i zlikwidować niepotrzebne koszty, które ponosi teraz miasto – poinformowała rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich Karolina Gałecka.

Na Trakcie Królewskim na odcinku od ronda De Gaulle’a do ulicy Miodowej mają zostać zamontowane stałe zapory bezpieczeństwa. Jak wytłumaczyła Gałecka, ZDM chce w ten sposób poprawić bezpieczeństwo podczas imprez masowych i podczas wyłączeń tej trasy m.in. na czas wiosenno-wakacyjny.

„To generuje koszty”

Gałecka zauważyła, że obecnie ulica Nowy Świat jest wyłączana z ruchu m.in. na weekendy. W związku z tym Zakład Remontów i Konserwacji Dróg co tydzień przywozi i odwozi betonowe zapory, które są ustawiane m.in. przy Rondzie de Gaulle’a czy ul. Świętokrzyskiej. To generuje koszty. – W zeszłym roku wydaliśmy chyba 380 tys. na tego typu zabezpieczenia; naszym zdaniem lepiej zastosować zabezpieczenie stałe, które się sprawdzi i nie będzie generowało dodatkowych kosztów – podkreśliła rzeczniczka ZDM.

Podpisaliśmy umowę z firmą, która na nasze zlecenie przyszykuje koncepcję, jaki rodzaj zapór możemy tam zastosować – powiedziała. Zwróciła uwagę, że zapory wysuwane z ziemi muszą mieć fundament z wykopem na głębokość około 2 metrów. „Ne wiadomo, czy jest taka techniczna możliwość, bo w tej okolicy są liczne sieci mediów typu gaz czy prąd. Zadaniem zatrudnionej przez nas firmy jest sprawdzenie, co da się to tam zrobić oraz ewentualne przedstawienie innej koncepcji” – zaznaczyła Karolina Gałecka.

Jak dodała, zanim zapory zostaną zamontowane, z pewnością minie jeszcze trochę czasu. – Czekamy na koncepcję, po przedstawieniu koncepcji odbędą się konsultacje nie tylko z jednostkami miejskimi, ale też z gestorami sieci podziemnych, potem będzie wyłanianie projektanta i dopiero roboty budowlane – zauważyła.

Spełniają rolę

Jej zdaniem obecnie stosowane rozwiązanie, czyli przywożone betonowe zapory „spełniają swoją rolę”, ale miasto „chciałoby czegoś nowocześniejszego i stabilniejszego”. Stałe wbudowane zapory miałyby „poprawić bezpieczeństwo oraz zlikwidować niepotrzebne koszty, które teraz ponosi miasto, związane z transportem ruchomych zapór”.

Czytaj też:

Po latach walki autobus linii 195 wraca na Trakt Królewski

NAJNOWSZE INFORMACJE
RADIO DLA CIEBIE
  • Warszawa: 101 FM
  • Ostrołęka: 100,8 FM
  • Ostrów: 87,6 FM
  • Płock: 101,9 FM
  • Radom: 89,1 FM
  • Siedlce: 103,4 FM
  • DAB+
PUBLICYSTYKA
MUZYKA


wydanie online:
nm@rdc.pl

© Copyright 2019 Polskie Radio S.A. Radio Dla Ciebie
Wszelkie prawa zastrzeżone