Zawrotka na węźle Puławska do likwidacji? Mieszkańcy przeciwni

  • 11.03.2021 15:34

  • Aktualizacja: 14:12 30.08.2022

Drogowcy reagują na interwencję Radia dla Ciebie w sprawie zawrotki z trasy S2 na warszawskim Ursynowie. Problemem jest zbyt krótko świecące się zielone światło w ramach zamontowanej tam sygnalizacji. Jeden kilometr autem kierowcy pokonują często nawet w 45 minut. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zadeklarowała chęć rozwiązania problemu. Propozycja GDDKiA spotkała się jednak z krytyką mieszkańców.
Problem dotyczy kierowców zjeżdżających z trasy S2 zawrotką w ulicę Puławską, w kierunku centrum Warszawy. Po naszej interwencji w sprawie krótkich świateł zielonych GDDKiA poinformowała, że rozważa likwidację dodatkowego zjazdu w stronę centrum.

Kierowcom do dyspozycji zostałoby korzystanie z ronda pod wiaduktami S2. Problem w tym, że i ten pomysł w mediach społecznościowych krytykują mieszkańcy. Woleliby wydłużenia światła zielonego na zawrotce.

GDDKIA zaznacza jednak, że wydłużając je trzeba by było zabrać czas z innych relacji. Pytanie komu zabrać, a komu dodać? Zawrotka to dodatkowa możliwość zjazdu, a nie podstawowa w obecnej czasowej organizacji ruchu - podkreślają drogowcy.

Docelowa organizacja ruchu ma zostać wprowadzona latem, kiedy zostanie oddany do użytku tunel Południowej Obwodnicy Warszawy pod Ursynowem. Wciąż jednak nie wiadomo, czy termin ten zostanie dotrzymany. Wykonawca złożył wniosek o jego przesunięcie.

POW otwarta od grudnia

Od 22 grudnia kierowcy mają do dyspozycji ponad 15 kilometrów Południowej Obwodnicy Warszawy pomiędzy węzłami Warszawa Wilanów a Lubelska wraz z nowym mostem na Wiśle. Na trasę można dostać się poprzez cztery węzły: Warszawa Wilanów, Wał Miedzeszyński, Patriotów oraz Lubelska. POW jest częścią S2, łączącej zachodnią część Warszawy z trasą S17 i autostradą A2.

Budowa obwodnicy została podzielona na trzy odcinki. Pierwszy, to fragment od Węzła Przyczółkowa do Węzła Wał Miedzeszyński i ma 6,5 km długości z czego sam most przez Wisłę ma 1,5 km. Dugi odcinek od Węzła Wał Miedzeszyński do Węzła Lubelska ma 7,5 km.

Na tych odcinkach POW kierowcy mają do dyspozycji dwie jezdnie po trzy pasy ruchu, a na moście po cztery pasy ruchu. Na trasie obowiązuje ograniczenie prędkości do 100 km/h. Drugim ograniczeniem jest zakaz jazdy tym odcinkiem dla samochodów powyżej 3,5 tony. To efekt uzgodnień z władzami Warszawy.

Ostatni fragment POW, który jest jeszcze niedostępny dla kierowców łączy Węzeł Puławska z Węzłem Przyczółkowa. Ma 4,6 km długości z czego połowa przypada na tunel pod Ursynowem.

Źródło:

RDC

Autor:

Cyryl Skiba/PL