SŁUCHAJ ONLINE
MENU

Tarcze Anna i Maria drążące tunel metra dotarły na Bródno [ZOBACZ]

Tarcza drążąca tunel II linii metra/fot. mat. prasowe

Elementy tarcz TBM Anna i Maria dotarły na budowę metra na Bródnie. Na przełomie marca i kwietnia ruszy stamtąd pierwsza tarcza drążąca tunele w kierunku stacji Trocka. W nocy z wtorku na środę rozpoczęły się transporty fragmentów ponad 615-tonowej maszyny.

Po wydrążeniu tuneli centralnego odcinka linii M2 oraz fragmentów na Targówku i Woli, cztery warszawskie tarcze TBM o masie ponad 615 ton, długości niemal 100 metrów i wysokości 6,4 metra każda, podzielone zostały na mniejsze elementy. Składowane były w fabryce tubingów przy ul. Marywilskiej.

Będą kolejne transporty

Jak przekazała w środę rzeczniczka metra Anna Bartoń w nocy z wtorku na środę rozpoczęły się transporty fragmentów ponad 615-tonowej maszyny na stację C21 Bródno, gdzie budowany jest szyb startowy. Kolejne elementy tarczy będą przewożone transportem specjalnym na plac budowy na Bródnie nocami. – Na odcinku bródnowskim tunele będą drążyły TBM Anna i TBM Maria – podała Anna Bartoń.

Poinformowała też, że montaż tarcz będzie prowadzony na placu budowy, a następnie tarcze zostaną opuszczone do szybu startowego.

Po zakończeniu montażu i rozruchu na przełomie marca i kwietnia ruszy pierwsza tarcza drążąca tunele w kierunku stacji Trocka, zaś po około miesiącu w ślad za nią ruszy drugi TBM. Oba 3,5-kilometrowe przekopy powinny być gotowe do końca 2020 roku.

Czytaj też:

Metro na Woli. Dzielnica krytykuje propozycje zmian w komunikacji

NAJNOWSZE INFORMACJE
RADIO DLA CIEBIE
  • Warszawa: 101 FM
  • Ostrołęka: 100,8 FM
  • Ostrów: 87,6 FM
  • Płock: 101,9 FM
  • Radom: 89,1 FM
  • Siedlce: 103,4 FM
  • DAB+
PUBLICYSTYKA
MUZYKA


wydanie online:
nm@rdc.pl

© 2020 Polskie Radio S.A. Radio Dla Ciebie
Wszelkie prawa zastrzeżone