Tarcze Anna i Maria drążące tunel metra dotarły na Bródno [ZOBACZ]
Elementy tarcz TBM Anna i Maria dotarły na budowę metra na Bródnie. Na przełomie marca i kwietnia ruszy stamtąd pierwsza tarcza drążąca tunele w kierunku stacji Trocka. W nocy z wtorku na środę rozpoczęły się transporty fragmentów ponad 615-tonowej maszyny.
Po wydrążeniu tuneli centralnego odcinka linii M2 oraz fragmentów na Targówku i Woli, cztery warszawskie tarcze TBM o masie ponad 615 ton, długości niemal 100 metrów i wysokości 6,4 metra każda, podzielone zostały na mniejsze elementy. Składowane były w fabryce tubingów przy ul. Marywilskiej.
Będą kolejne transportyJak przekazała w środę rzeczniczka metra Anna Bartoń w nocy z wtorku na środę rozpoczęły się transporty fragmentów ponad 615-tonowej maszyny na stację C21 Bródno, gdzie budowany jest szyb startowy. Kolejne elementy tarczy będą przewożone transportem specjalnym na plac budowy na Bródnie nocami. -
Na odcinku bródnowskim tunele będą drążyły TBM Anna i TBM Maria - podała Anna Bartoń.
Poinformowała też, że montaż tarcz będzie prowadzony na placu budowy, a następnie tarcze zostaną opuszczone do szybu startowego.
Po zakończeniu montażu i rozruchu na przełomie marca i kwietnia ruszy pierwsza tarcza drążąca tunele w kierunku stacji Trocka, zaś po około miesiącu w ślad za nią ruszy drugi TBM. Oba 3,5-kilometrowe przekopy powinny być gotowe do końca 2020 roku.