SŁUCHAJ ONLINE
MENU
Słuchaj ONLINE
rdc player

Plany remontu linii średnicowej w Warszawie niewystarczające?

fot. RDC

Remont linii średnicowej inwestycją straconych szans? Warszawscy aktywiści apelują do ratusza i PKP PLK o lepszą współpracę przy przebudowie. Zdaniem społeczników, plany tak wielkiego remontu powinny zawierać więcej zmian dla miasta.

To na przykład zamknięcie ogromnego wykopu między ulicą Towarową a Żelazną – mówi Kuba Czajkowski z Miasto Jest Nasze. – To nie powinien być Rów Mariański, który rozdziela Wolę i Ochotę. Ten rów trzeba zasypać. Linia średnicowa powinna łączyć sąsiednie dzielnice. Powinniśmy przykryć te teren. To zdecydowanie by ułatwiło nam wszystkim, którzy poruszamy się pomiędzy sąsiednimi dzielnicami, przemieszczanie się – wyjaśnia.

Można też poprawić sytuację osób dojeżdżających spod Warszawy – dodaje Czajkowski. – Jest niesamowita okazja, by przedłużyć linie WKD aż do Metra Centrum. To byłby świetny węzeł przesiadkowy, gdyby z peronu WKD dało się w sposób wygodny, bez deszczu, bezpośrednio przesiąść się do warszawskiego metra – tłumaczy.

Prascy aktywiści zwracają natomiast uwagę na blisko 6-kilometrowy odcinek kolejowy między Targową a Chełmżyńską.

Nie ma tam ani jednego przejazdu – tłumaczy Robert Migas-Mazur z Porozumienia dla Pragi. – Remont nie przyczyni się do poprawy tego układu kolejowego. To, co proponowaliśmy, to tunel za Dworcem Wschodnim. Jest obecnie takim „gorącym kartoflem”, który ratusz przerzuca sobie z PKP mówiąc, że to druga strona powinna pokryć tę inwestycję. A mówimy tu o inwestycji, która kosztuje kilkadziesiąt milionów, podczas gdy remont linii średnicowej to inwestycja kilku miliardowa – mówi.

Można wprowadzić też zmiany na stacji Stadion – dodaje Migas-Mazur. – Można przesunąć stację Warszawa Stadion do Targowej, żeby przesiadki z tramwaju były bliższe, żeby przesiadki z metra były bliższe do kolei, ale miasto w ogóle tego nie proponuje. Boimy się, że takich straconych szans będzie więcej – wyjaśnia.

Stowarzyszenie Dla Pragi, MJN i Razem poinformowały, że zaproszą przedstawicieli miasta i kolei do okrągłego stołu w celu otwartej rozmowy o remoncie.

Czytaj też:

Wszystkich Świętych w Warszawie. Nowe linie, objazdy, zamknięte ulice

NAJNOWSZE INFORMACJE
RADIO DLA CIEBIE
  • Warszawa: 101 FM
  • Ostrołęka: 100,8 FM
  • Ostrów: 87,6 FM
  • Płock: 101,9 FM
  • Radom: 89,1 FM
  • Siedlce: 103,4 FM
  • DAB+
PUBLICYSTYKA
MUZYKA


wydanie online:
nm@rdc.pl

© 2021 Polskie Radio S.A. Radio Dla Ciebie
Wszelkie prawa zastrzeżone