Jest umowa na projekt stacji metra Plac Konstytucji i Muranów

  • 20.11.2019 13:18

  • Aktualizacja: 14:57 15.08.2022

Władze Warszawy podpisały umowę z wykonawcą projektu nowych stacji linii metra M1 "Plac Konstytucji" i "Muranów". Projektanci będą mieli dwa lata na stworzenie dokumentacji niezbędnej do uzyskania pozwolenia na budowę. Ratusz nie chce podawać terminu jej rozpoczęcia, jednak informuje, że prace mogą potrwać około czterech lat.
"Tak jak zapowiadałem w kampanii wyborczej - pracujemy nad dodatkowymi stacjami na I linii #metro. Właśnie podpisaliśmy umowę z firmą Metroprojekt na przygotowanie projektu budowlanego dwóch stacji - Plac Konstytucji i Muranów" - napisał Trzaskowski.

Wykonawca projektu


Pod koniec września stołeczny ratusz poinformował, że firma Metroprojekt w ramach postępowania o zamówienie publiczne została wybrana na projektanta nowych stacji I linii metra. Firma zakres prac wyceniła na blisko 7,3 mln zł brutto.

Firma, wykonując prace przedprojektowe i przygotowując projekt budowlany, powinna także zaprojektować niezbędną rozbudowę lub przebudowę infrastruktury wokół stacji. Rozwiązania projektu powinny przewidywać jak najmniejszy wpływ na I linię metra i otoczenie. "Dokumentacja musi być przygotowana w taki sposób, by umożliwić zakończenie inwestycji do 2026 roku" - podał ratusz.

Stacja Plac Konstytucji ma być zlokalizowana w ciągu ulicy Marszałkowskiej - od Placu Konstytucji do skrzyżowania z ulicą Hożą. Znajdzie się między stacjami Centrum i Politechnika.

- Chcemy skrócić odległości między obecnymi stacjami - mówi prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk.

Stacja Muranów wybudowana zostanie w rejonie ul. Andersa - w okolicach ul. Stawki, a także ul. Świętojerskiej i ul. Anielewicza. Na tej stacji będzie można wysiąść między Ratuszem-Arsenał a Dworcem Gdańskim.

"Po ich wybudowaniu pasażer, znajdujący się pomiędzy stacjami metra w śródmieściu, będzie miał nie więcej niż 400 metrów do najbliższego wejścia jednej ze stacji" - wskazuje ratusz. Według ekspertów w dziedzinie komunikacji zbiorowej, na których powołuje się ratusz, taka odległość zapewnia, że pasażer chętniej wsiądzie do metra niż innego środka transportu.

- Za dwa lata będziemy mieli projekty. Wtedy określimy kiedy przystąpimy do realizacji - poinformował wiceprezydent Warszawy Robert Soszyński.

Koszt stworzenia projektów to ponad 7 mln zł.

Budowa III linii metra

Metro Warszawskie wybrało ponadto firmę, która opracuje studium techniczne linii metra M3. Pierwsze efekty prac inżynierów mamy poznać po trzech miesiącach od podpisania umowy.

Projektant wycenił swoją pracę na 1 906 500 zł brutto.

Źródło:

PAP

Autor:

PG