SŁUCHAJ ONLINE
MENU

Zamknięta zawrotka na S2. Podpowiadamy, jak ominąć korki

Korki na węźle Puławska/fot. RDC

Wtorek był pierwszym dniem po zamknięciu zawrotki na węźle Puławska na trasie S2 w Warszawie. Przed południem informowaliśmy o spowolnionym ruchu na Ursynowie podczas porannego szczytu komunikacyjnego. Zatory tworzyły się również wieczorem, w trakcie powrotów z pracy. Około godziny 16:00 sznur aut ciągnął się do węzła przy Lotnisku Chopina.

Zamknięcie zawrotki na S2 w nocy z poniedziałku na wtorek spowodowało duże utrudnienia w ruchu na południu Warszawy. Nie jest już możliwe skorzystanie z dodatkowego zjazdu z drogi ekspresowej w ulicę Puławską, w stronę centrum stolicy. Kierowcy muszą korzystać z ronda pod wiaduktami S2. We wtorek około godziny 8:00 pokonanie dwóch i pół kilometra na ul. Puławskiej autem zajmowało około pół godziny. Zator utworzył się również na samej ekspresówce.

Podobnie było po południu. Nasz reporter Adam Abramiuk obserwował sytuację z wiaduktu na ul. Kujawskiej. – Z tego co widzę, samochody stoją aż do węzła przy Lotnisku Chopina. Od północy kierowcy nie przejeżdżają już nad Puławską i nie zawracają z niej tzw. zawrotką. Muszą zacząć zjazd wcześniej – jeszcze przed wiaduktem nad Puławską. Jakieś 200 metrów przed nim droga zwęża się z czterech do dwóch pasów, a następnie znowu rozszerza na dwa pasy w kierunku Piaseczna i dwa w stronę centrum. To powoduje korki – relacjonował.

Jak ominąć korki?

Ci, którzy chcą dojechać do centrum Warszawy mogą zjechać z S2 już przy węźle w stronę Lotniska Chopina. Można tez wybrać aleje Krakowską – tam ruch także jest wzmożony, ale korki rano i po południu tworzą się głównie w przeciwnym kierunku, w stronę Janek. Trudniej mają mieszkańcy Ursynowa, którzy powinni skorzystać z węzła przy lotnisku i dalej S7 do Poleczki lub dalej Marynarską w stronę Doliny Służewieckiej. Niewielki wybór mają kierowcy, którzy chcą dojechać do Piaseczna – aby nie czekać kilkudziesięciu minut na zjeździe w Puławską powinni jechać na Raszyn. Stamtąd przez Dawidy i Jeziorki można dojechać do Mysiadła.

GDDKiA: zamknięcie było konieczne

Zamknięcie zawrotki – jak przekonują drogowcy – na tym etapie budowy Południowej Obwodnicy Warszawy jest konieczne. Rozpoczęło się łączenie istniejącej S2 z budowanym tunelem pod Ursynowem – mówi RDC Małgorzata Tarnowska z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. – Wykonawca będzie układał ostatnią, ścieralną warstwę nawierzchni na trasie głównej i dwóch łącznicach węzła Puławska. Następnie wykona oznakowanie poziome i pionowe i zamontuje urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego. Ponadto prowadzone będą roboty brukarskie – wyjaśniła Tarnowska.

Od 22 grudnia kierowcy mają do dyspozycji ponad 15 kilometrów Południowej Obwodnicy Warszawy między węzłami Warszawa-Wilanów a Lubelska wraz z nowym mostem na Wiśle. Na trasę można dostać się przez cztery węzły: Warszawa-Wilanów, Wał Miedzeszyński, Patriotów i Lubelska.

Łączny koszt budowy trzech odcinków S2, stanowiących fragment Południowej Obwodnicy Warszawy, to ok. 4,6 mld zł, z czego blisko 1,7 mld zł to wysokość dofinansowania z Unii Europejskiej w ramach programu operacyjnego infrastruktura i środowisko.

Planowo cała południowa obwodnica ma być gotowa do końca czerwca tego roku.

Czytaj też:

Dwa kilometry w pół godziny – korki na S2 po zamknięciu zawrotki

NAJNOWSZE INFORMACJE
RADIO DLA CIEBIE
  • Warszawa: 101 FM
  • Ostrołęka: 100,8 FM
  • Ostrów: 87,6 FM
  • Płock: 101,9 FM
  • Radom: 89,1 FM
  • Siedlce: 103,4 FM
  • DAB+
PUBLICYSTYKA
MUZYKA


wydanie online:
nm@rdc.pl

© 2021 Polskie Radio S.A. Radio Dla Ciebie
Wszelkie prawa zastrzeżone