Zamknięta zawrotka na S2. Podpowiadamy, jak ominąć korki

  • 18.05.2021 16:01

  • Aktualizacja: 14:13 30.08.2022

Wtorek był pierwszym dniem po zamknięciu zawrotki na węźle Puławska na trasie S2 w Warszawie. Przed południem informowaliśmy o spowolnionym ruchu na Ursynowie podczas porannego szczytu komunikacyjnego. Zatory tworzyły się również wieczorem, w trakcie powrotów z pracy. Około godziny 16:00 sznur aut ciągnął się do węzła przy Lotnisku Chopina.
Zamknięcie zawrotki na S2 w nocy z poniedziałku na wtorek spowodowało duże utrudnienia w ruchu na południu Warszawy. Nie jest już możliwe skorzystanie z dodatkowego zjazdu z drogi ekspresowej w ulicę Puławską, w stronę centrum stolicy. Kierowcy muszą korzystać z ronda pod wiaduktami S2. We wtorek około godziny 8:00 pokonanie dwóch i pół kilometra na ul. Puławskiej autem zajmowało około pół godziny. Zator utworzył się również na samej ekspresówce.

Podobnie było po południu. Nasz reporter Adam Abramiuk obserwował sytuację z wiaduktu na ul. Kujawskiej. - Z tego co widzę, samochody stoją aż do węzła przy Lotnisku Chopina. Od północy kierowcy nie przejeżdżają już nad Puławską i nie zawracają z niej tzw. zawrotką. Muszą zacząć zjazd wcześniej - jeszcze przed wiaduktem nad Puławską. Jakieś 200 metrów przed nim droga zwęża się z czterech do dwóch pasów, a następnie znowu rozszerza na dwa pasy w kierunku Piaseczna i dwa w stronę centrum. To powoduje korki - relacjonował.

Jak ominąć korki?


Ci, którzy chcą dojechać do centrum Warszawy mogą zjechać z S2 już przy węźle w stronę Lotniska Chopina. Można tez wybrać aleje Krakowską - tam ruch także jest wzmożony, ale korki rano i po południu tworzą się głównie w przeciwnym kierunku, w stronę Janek. Trudniej mają mieszkańcy Ursynowa, którzy powinni skorzystać z węzła przy lotnisku i dalej S7 do Poleczki lub dalej Marynarską w stronę Doliny Służewieckiej. Niewielki wybór mają kierowcy, którzy chcą dojechać do Piaseczna - aby nie czekać kilkudziesięciu minut na zjeździe w Puławską powinni jechać na Raszyn. Stamtąd przez Dawidy i Jeziorki można dojechać do Mysiadła.



GDDKiA: zamknięcie było konieczne

Zamknięcie zawrotki - jak przekonują drogowcy - na tym etapie budowy Południowej Obwodnicy Warszawy jest konieczne. Rozpoczęło się łączenie istniejącej S2 z budowanym tunelem pod Ursynowem - mówi RDC Małgorzata Tarnowska z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Wykonawca będzie układał ostatnią, ścieralną warstwę nawierzchni na trasie głównej i dwóch łącznicach węzła Puławska. Następnie wykona oznakowanie poziome i pionowe i zamontuje urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego. Ponadto prowadzone będą roboty brukarskie - wyjaśniła Tarnowska.

Od 22 grudnia kierowcy mają do dyspozycji ponad 15 kilometrów Południowej Obwodnicy Warszawy między węzłami Warszawa-Wilanów a Lubelska wraz z nowym mostem na Wiśle. Na trasę można dostać się przez cztery węzły: Warszawa-Wilanów, Wał Miedzeszyński, Patriotów i Lubelska.

Łączny koszt budowy trzech odcinków S2, stanowiących fragment Południowej Obwodnicy Warszawy, to ok. 4,6 mld zł, z czego blisko 1,7 mld zł to wysokość dofinansowania z Unii Europejskiej w ramach programu operacyjnego infrastruktura i środowisko.

Planowo cała południowa obwodnica ma być gotowa do końca czerwca tego roku.

Źródło:

RDC

Autor:

Adam Abramiuk/PG