SŁUCHAJ ONLINE
MENU

Metro na Bemowie. Jest decyzja ws. lokalizacji ostatniego odcinka

Wojewoda mazowiecki Konstanty Radziwiłł (P) i wicewojewoda mazowiecki Sylwester Dąbrowski (L)/fot. PAP/Paweł Supernak

Wojewoda mazowiecki wydał pierwsze decyzje lokalizacyjne dla ostatniego, zachodniego odcinka drugiej linii metra w Warszawie. Odcinek ten będzie prowadził przez Bemowo, do gminy Ożarów Mazowiecki.

W poniedziałek w Warszawie odbyła się konferencja prasowa Konstantego Radziwiłła, podczas której wojewoda podsumował działania Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w czasie epidemii koronawirusa. Przypominając o otwarciu początkiem kwietnia trzech nowych stacji metra na Woli, poinformował o decyzji lokalizacyjnej dla stacji za „Powstańców Śląskich”, do końcowej stacji w Morach.

Metro jest strategiczną inwestycją dla mieszkańców Warszawy, jak i całej aglomeracji warszawskiej. Dzięki wydanym decyzjom lokalizacyjnym inwestor może kontynuować dalsze etapy prac nad jej realizacją. To zielone światło dla dalszego rozwoju stolicy i krok w stronę nowoczesnego transportu publicznego, uwzględniającego potrzeby mieszkańców – powiedział Konstanty Radziwiłł.

Ostatni odcinek rozpoczyna się na planowanej stacji nazwanej „Powstańców Śląskich”, a kończy się na stacji techniczno-postojowej „Mory”. Odcinek ma niespełna cztery kilometry długości i jako jedyny kończy się poza administracyjnym terenem Warszawy, w gminie Ożarów Mazowiecki.

Pod koniec ubiegłego roku Metro Warszawskie podpisało umowę na zaprojektowanie i budowę ostatniego odcinka drugiej linii z konsorcjum firm Astaldi i Gulermak. Prace przy budowie powinny się zakończyć pod koniec 2022 roku lub w 2023 roku.

Więcej o decyzjach wojewody TUTAJ.

Postępy w rozbudowie II linii metra

Tymczasem prace przy rozbudowie II linii metra trwają m.in. przy ul. Górczewskiej. Na budowę trafiły 650-tonowe tarcze TBM Krystyna i Elisabetta, które będą drążyły tunele podziemnej kolei.

Tarcze będą montowane na placu budowy stacji metra „Powstańców Śląskich”, a następnie zostaną opuszczone do szybu startowego, który jest tam, gdzie w przyszłości położone będą tory odstawcze dla pociągów. Wiercenie będzie prowadzone w kierunku stacji Księcia Janusza.

Długość tuneli zachodniego odcinka drugiej linii metra to: 1369 m – tunel lewy, 1366 m – tunel prawy. Za pomocą tarcz TBM ułożone zostaną 1824 prefabrykowane pierścienie po 1,5 metra każdy. Maszyny skrawające od momentu uruchomienia będą pracowały 24 godziny na dobę.

Odcinek na styku Woli i Bemowa będzie najkrótszym linii M2. Składa się on z dwóch i pół kilometra tuneli oraz stacji Ulrychów (C05) i Powstańców Śląskich (C04). Wykonawca na zrealizowanie projektu wartego ponad 959 mln zł ma czas do listopada 2021 roku.

Czytaj też:

100-tysięczny pasażer wsiadł do metra na warszawskiej Woli

NAJNOWSZE INFORMACJE
RADIO DLA CIEBIE
  • Warszawa: 101 FM
  • Ostrołęka: 100,8 FM
  • Ostrów: 87,6 FM
  • Płock: 101,9 FM
  • Radom: 89,1 FM
  • Siedlce: 103,4 FM
  • DAB+
PUBLICYSTYKA
MUZYKA


wydanie online:
nm@rdc.pl

© 2020 Polskie Radio S.A. Radio Dla Ciebie
Wszelkie prawa zastrzeżone