Metro na Bemowie. Jest decyzja ws. lokalizacji ostatniego odcinka
Wojewoda mazowiecki wydał pierwsze decyzje lokalizacyjne dla ostatniego, zachodniego odcinka drugiej linii metra w Warszawie. Odcinek ten będzie prowadził przez Bemowo, do gminy Ożarów Mazowiecki.
W poniedziałek w Warszawie odbyła się konferencja prasowa Konstantego Radziwiłła, podczas której wojewoda podsumował działania Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w czasie epidemii koronawirusa.
Przypominając o otwarciu początkiem kwietnia trzech nowych stacji metra na Woli, poinformował o decyzji lokalizacyjnej dla stacji za "Powstańców Śląskich", do końcowej stacji w Morach.
-
Metro jest strategiczną inwestycją dla mieszkańców Warszawy, jak i całej aglomeracji warszawskiej. Dzięki wydanym decyzjom lokalizacyjnym inwestor może kontynuować dalsze etapy prac nad jej realizacją. To zielone światło dla dalszego rozwoju stolicy i krok w stronę nowoczesnego transportu publicznego, uwzględniającego potrzeby mieszkańców - powiedział Konstanty Radziwiłł.
Ostatni odcinek rozpoczyna się na planowanej stacji nazwanej "Powstańców Śląskich", a kończy się na stacji techniczno-postojowej "Mory". Odcinek ma niespełna cztery kilometry długości i jako jedyny kończy się poza administracyjnym terenem Warszawy, w gminie Ożarów Mazowiecki.
Pod koniec ubiegłego roku Metro Warszawskie podpisało umowę na zaprojektowanie i budowę ostatniego odcinka drugiej linii z konsorcjum firm Astaldi i Gulermak. Prace przy budowie powinny się zakończyć pod koniec 2022 roku lub w 2023 roku.
Więcej o decyzjach wojewody
TUTAJ.
Postępy w rozbudowie II linii metraTymczasem prace przy rozbudowie II linii metra trwają m.in. przy ul. Górczewskiej. Na budowę trafiły 650-tonowe tarcze TBM Krystyna i Elisabetta, które będą drążyły tunele podziemnej kolei.
Tarcze będą montowane na placu budowy stacji metra "Powstańców Śląskich", a następnie zostaną opuszczone do szybu startowego, który jest tam, gdzie w przyszłości położone będą tory odstawcze dla pociągów. Wiercenie będzie prowadzone w kierunku stacji Księcia Janusza.
Długość tuneli zachodniego odcinka drugiej linii metra to: 1369 m – tunel lewy, 1366 m – tunel prawy. Za pomocą tarcz TBM ułożone zostaną 1824 prefabrykowane pierścienie po 1,5 metra każdy. Maszyny skrawające od momentu uruchomienia będą pracowały 24 godziny na dobę.
Odcinek na styku Woli i Bemowa będzie najkrótszym linii M2. Składa się on z dwóch i pół kilometra tuneli oraz stacji Ulrychów (C05) i Powstańców Śląskich (C04). Wykonawca na zrealizowanie projektu wartego ponad 959 mln zł ma czas do listopada 2021 roku.