SŁUCHAJ ONLINE
MENU
Słuchaj ONLINE
rdc player

Ursynów. Radni chcą odcinkowego pomiaru prędkości w tunelu POW

fot. GDDKiA/Krzysztof Nalewajko

Podczas wtorkowej sesji ursynowscy radni przyjęli stanowisko w sprawie montażu odcinkowego pomiaru prędkości w tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy. Zwrócili się o jego budowę do Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.

Na wtorkowej sesji Rady Dzielnicy Ursynów, radni podjęli decyzję, aby zwrócić się do Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego o budowę odcinkowego pomiaru prędkości w tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy, w obu kierunkach. System miałby działać na odcinku od węzła Puławska do węzła Wilanów.

„Średnio 3 wypadki/kolizje dziennie”

„Prognozowane natężenie ruchu pojazdów w ciągu Południowej Obwodnicy Warszawy spodziewane jest na poziomie podobnym do Trasy AK i Trasy Toruńskiej. Taki ruch oznacza średnio 3 wypadki/kolizje dziennie. Jednym z najczęstszych powodów wypadków drogowych na tych trasach jest nadmierna prędkość. Każdy wypadek/kolizja może oznaczać zamknięcie najdłuższego tunelu drogowego w Polsce i przeniesienie ruchu z trasy S2 na lokalne ulice Ursynowa i Wilanowa. Spowoduje to drastycznie zwiększenie liczby niebezpiecznych zdarzeń, w tym z udziałem pieszych oraz paraliż drogowy obu dzielnic” – argumentowali radni w uzasadnieniu do przyjętego stanowiska.

Obawiają się również, że „prędkość w tunelu będzie notorycznie przekraczana, a to z kolei może doprowadzić do wypadków/kolizji i przeniesienia tranzytu na lokalny układ ulic Ursynowa i Wilanowa” – tłumaczyli radni. Ich wniosek jest odpowiedzią na petycję w tej sprawie, której autorem jest ursynowski radny Tomasz Sieradz. Podpisało ją 221 osób.

Dzielnica chce przekonać drogowców

Bezpieczeństwo mieszkańców jest dla nas wszystkich priorytetem. Cieszę się, że petycja radnego Tomasza Sieradza znalazła kontynuację w stanowisku wyrażonym przez radnych. Wierzę, że będzie to kolejny sygnał, który przekona Głównego Inspektora Transportu Drogowego oraz Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad do przychylenia się do tego postulatu – podsumował burmistrz Ursynowa Robert Kempa.

Jak podał w swojej interpelacji Tomasz Sieradz, „koszt instalacji Odcinkowego Pomiaru Prędkości szacowany przez GDDKiA wynosi około 2,3 mln złotych”. „To niewielki wydatek, który może zapewnić bezpieczeństwo wielu tysiącom mieszkańcom Ursynowa i Wilanowa” – podsumowali radni.

Jak poinformowała Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka Głównej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, inwestor budowy POW, „ponownie wystąpiliśmy do Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego o zamontowanie systemu odcinkowego pomiaru prędkości w tunelu w ciągu S2. Należy nadmienić, że GITD jest instytucją odpowiedzialną za montaż i zarządzanie tym systemem”.

Ewentualne rozmowy dotyczące objęcia tunelu nadzorem z wykorzystaniem urządzeń rejestrujących mogą być podjęte po jego oddaniu do użytku i analizie faktycznego stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego na tym odcinku Południowej Obwodnicy Warszawy – poinformował wydział komunikacji Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.

Najdłuższy w kraju

Tunel pod Ursynowem będzie najdłuższy w Polsce. Dwujezdniowy, liczący około 2,3 kilometra długości tunel poprowadzony został m.in. pod I linią metra. Każda z jezdni liczyć będzie po trzy pasy ruchu i pas awaryjny. Po obu stronach znajdą się też drogi ewakuacyjne. Pod powierzchnię schodzi pomiędzy ulicą Indiry Gandhi a ulicą Pileckiego, a wychodzi na skarpie, za ulicą Nowoursynowską. Prace przy jego budowie powinny zakończyć się w czerwcu.

Od 22 grudnia kierowcy mają do dyspozycji ponad 15 kilometrów Południowej Obwodnicy Warszawy między węzłami Warszawa-Wilanów a Lubelska wraz z nowym mostem na Wiśle. Na trasę można dostać się przez cztery węzły: Warszawa-Wilanów, Wał Miedzeszyński, Patriotów i Lubelska.

Łączny koszt budowy trzech odcinków S2, stanowiących fragment Południowej Obwodnicy Warszawy, to ok. 4,6 mld zł, z czego blisko 1,7 mld zł to wysokość dofinansowania z Unii Europejskiej w ramach programu operacyjnego infrastruktura i środowisko.

Czytaj też:

Postępy na budowie POW. Kolejna warstwa nawierzchni w tunelu

NAJNOWSZE INFORMACJE
RADIO DLA CIEBIE
  • Warszawa: 101 FM
  • Ostrołęka: 100,8 FM
  • Ostrów: 87,6 FM
  • Płock: 101,9 FM
  • Radom: 89,1 FM
  • Siedlce: 103,4 FM
  • DAB+
PUBLICYSTYKA
MUZYKA


wydanie online:
nm@rdc.pl

© 2021 Polskie Radio S.A. Radio Dla Ciebie
Wszelkie prawa zastrzeżone