Miasto ogłosiło przetarg na przygotowanie kluczowego dla budowy linii tramwajowej na Zieloną Białołękę dokumentu. Chodzi o analizę oddziaływania na środowisko.
RDC
- Jest to jedno z najważniejszych zadań przed rozpoczęciem każdej dużej inwestycji infrastrukturalnej. Analiza odpowie na pytanie, jak zbudować linię tramwajową w trosce o środowisko i komfort mieszkańców - mówi rzecznik spółki Tramwaje Warszawskie Maciej Dutkiewicz.
Na podstawie analizy wydawana będzie decyzja środowiskowa, która da zielone światło do budowy. - Trasa tramwajowa pozwoli mieszkańcom osiedli wschodniej Białołęki szybko dojechać do centrum albo do najbliższej stacji metra - przy dworcu Wileńskim lub planowanej przy Kondratowicza. Tory tramwajowe pobiegną z Bródna na Zieloną Białołękę wzdłuż ulicy Matki Teresy z Kalkuty, Św. Wincentego i Głębockiej. Dalej - wzdłuż planowanej trasy Olszynki Grochowskiej, aż do pętli w pobliżu szkoły podstawowej nr 112 przy ul. Zaułek - wyjaśnia Dutkiewicz.
To łącznie 12 kilometrów torów i 9 nowych przystanków. Tramwaje będą jeździć co 2-3 minuty prawdopodobnie od 2023 roku.