Nie żyje budowniczy Południowej Obwodnicy Warszawy

  • 19.06.2019 15:59

  • Aktualizacja: 14:49 15.08.2022

Tragiczny wypadek na budowie Południowej Obwodnicy Warszawy. Zginął robotnik. Wszystko wydarzyło się w okolicach ulicy Ogórkowej. Do zdarzenia doszło w środę po południu.
Mężczyzna spadł z wysokości ok. 10 metrów. Na miejscu pracowało Lotnicze Pogotowie Ratunkowe. Podjęta reanimacja nie przyniosła skutku. Na miejsce jedzie prokurator. Miejsce zabezpiecza policja.

- Mężczyzna spadł z jednej z maszyn - mówi Bartosz Sawicki, rzecznik wykonawcy - firmy Gulermak. - Cieśla, który akurat tego dnia wykonywał prace, przekroczył barierę wbrew obowiązującym przepisom - dodaje.



Inwestycja nabrała tempa

Prace na budowie Południowej Obwodnicy Warszawy na terenie Wawra i Wilanowa są gotowe w 60 procentach, każdego dnia pracuje tam około 400 osób. Inwestor musiał jednak oszacować straty na budowie po fali wezbraniowej na Wiśle, która przeszła przez Warszawę początkiem czerwca.

Rzeka zalała drogi techniczne oraz zmusiła wykonawców do zdemontowania części infrastruktury budowanego mostu. - Wcześniej pojawiły się problemy geologiczne, które również wpłyną na ostateczny termin zakończenia inwestycji - mówił rzecznik wykonawcy - firmy Gulermak, Bartosz Sawicki. - Straciliśmy co najmniej miesiąc - dodaje.



Most kluczowym elementem POW

- Obecnie pracujemy przede wszystkim nad mostem na Wiśle - mówił dwa tygodnie temu Piotr Kolasa, kierownik kontraktu z GP Mosty. - Obie konstrukcje mostu głównego na Wiśle, jedna skrzynka ustroju estakady na terenie zalewowym po stronie Wawra, no i same wsporniki. To dotyczy oczywiście mostu głównego. Cały odcinek ma 6,5 kilometra, natomiast most przez Wisłę jest elementem kluczowym - dodaje Kolasa.

Bartosz Sawicki z firmy Gulermak dodaje, że gotowa jest już prawa część nośna estakady. - Po drugiej stronie rzeki, po stronie wilanowskiej obydwie nitki są już gotowe. Tutaj prace odbywały się tak zwana metodą nasuwania. 23-metrowy segment był najpierw zbrojony, później zalewany betonem, następie za pomocą silników hydraulicznych został przepchnięty - opisuje Sawicki.

18-kilometrowy odcinek drogi S2 razem z mostem na Wiśle miał być oddany w sierpniu 2020 roku. W tym momencie - przez opóźnienie spowodowane falą wezbraniową na Wiśle - realnym terminem zakończenia inwestycji jest jesień 2020 roku. Równocześnie trwają prace przy budowie tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy pod Ursynowem. Łączna wartość inwestycji to prawie 4,5 miliarda złotych.

© autorzy OpenStreetMap

Źródło:

RDC

Autor:

RDC/rydz