Służba zdrowia: nowe terminy dla pacjentów trudne do określenia

  • 26.03.2020 21:30

  • Aktualizacja: 14:07 30.08.2022

Czas po epidemii koronawirusa będzie równie ciężki, jak teraz - tak o sytuacji służby zdrowia mówił w Radiu dla Ciebie Michał Gontkiewicz z Okręgowej Izby Lekarskiej. Gość audycji "Jest Sprawa" skomentował kwestię przekładania wizyt pacjentów z powodu pandemii COVID19. Wielu pacjentów ma odroczone terminy operacji, ponieważ obecnie priorytetem jest leczenie zakażonych koronowirusem. Trudno określić, kiedy sytuacja się unormuje.
- Ciężko określić, kiedy to wszystko się skończy. Udzielanie informacji, kiedy takie świadczenie może być zrealizowane w tym momencie, jest piekielnie trudne. Nie wiemy, kiedy będziemy mogli przydzielić nowe terminy pacjentom, których operacje musiały zostać odwołane - mówił Gontkiewicz.  - Nie jesteśmy w stanie teraz zaproponować innych terminów - dodał.

Gontkiewicz powiedział też, że obecnie przychodnie stosują rozwiązania zdalne. - Możemy łączyć się ze specjalistami telefonicznie lub internetowo - podkreślał Gontkiewicz. - Staramy się coraz szerzej wykorzystywać narzędzia, po to by wizyty przenieść na bezpieczny kanał gdzie zarówno my, jak i pacjenci nie ryzykują zarażeniem - wyjaśnił.

Z kolei Rafał Błoszczyński z Biura Rzecznika Praw Pacjenta powiedział, że oprócz porad na odległość, wciąż ważny jest kontakt z lekarzem. - Można tą wstępną rejestrację przeprowadzać telefonicznie natomiast całkowicie zamknąć. Trzeba wybierać pacjentów, tych najbardziej potrzebujących, niesamodzielnych, którzy nie mają dostępu do internetu lub boją się teleporad. Służba zdrowia musi zadbać teraz o pacjentów - mówił.

Aby dowiedzieć się więcej o aktualnych działaniach służby zdrowia należy dzwonić na infolinię Biura Rzecznika Praw Pacjenta: 800 190 590.

Posłuchaj całej rozmowy:

Jest sprawa: Służba zdrowia w obliczu epidemii. Wyzwania przed pacjentami i lekarzami

Źródło:

PAP

Autor:

Jerzy Chodorek/RDC