Serialowy zawrót głowy. "Staramy się, aby programy Jakbyniepaczeć były rozbudowane"

  • 28.04.2016 17:37

  • Aktualizacja: 13:53 15.08.2022

- Dbamy o to, żeby nasze odcinki były wyczerpujące merytorycznie. Robimy recenzje czy programy zachęcające do odkrywania nowych, ciekawych formatów i tytułów - mówiła w "Popołudniu RDC" Kaja Szafrańska, współautorka youtube'owego kanału o serialach "Jakbyniepaczeć".
Jak wyjaśniła, tytuł videobloga specjalnie zapisany jest niepoprawnie, ponieważ "YouTube - jako medium samo w sobie - jest nie do końca poważny". - Wyszliśmy z założenia, że nie będziemy bawili się w telewizję. Seriale, o których mówimy, to tzw. nowa fala seriali. One są trochę ambitniejsze. Nie jestem typową youtuberką, która siedzi przed kamerą i nawija. Staramy się, aby te nasze programy były trochę bardziej rozbudowane. Dbamy o to, aby były one wyczerpujące merytorycznie. Robimy przekrojowe programy czy recenzje zachęcające do odkrywania nowych, ciekawych formatów i tytułów - tłumaczyła Szafrańska.



"Ludzie sami nauczyli się decydować, czego chcą"

Program powstaje przy współpracy Janusza Raczyńskiego, który jest odpowiedzialny za część techniczną. - Odcinek trwa 5-10 minut. Mamy kultowe seriale, gdzie łączymy animacje i fragmenty wideo, a także moje wejścia. Gramy na greenboxie, czyli chcemy, żeby wyglądało to profesjonalnie. Ja piszę scenariusze, robię research, a Janusz przygotowuje swój własny cykl poświęcony stronie technicznej seriali - tłumaczyła Szafrańska.

Jak zaznaczyła w "Popołudniu RDC", nie wszyscy oglądają te same filmy, a pojęcie "dobry serial" dla każdego oznacza coś innego.

- Jest tyle definicji, ilu jest widzów. Dla mnie dobry serial to taki, który wyróżnia się czymś, nie jest wtórny i przede wszystkim - oprócz warstwy wizualnej - ma coś dodatkowego, czyli pozostawia widza z jakąś refleksją. Lubię, jeżeli seriale rzeczywiście starają się trzymać realiów. Bardzo cenię sobie te, które mają bardzo dobrze rozbudowanych psychologicznie bohaterów - mówiła w RDC. - W Stanach Zjednoczonych w zeszłym roku powstało 370 nowych seriali, więc jest ogromna rzesza ludzi, którzy je oglądają, ale jak spojrzeć na konkretne tytuły, to też jest konkretna atomizacja. Od czasu, kiedy pojawił się Internet, ludzie sami nauczyli się decydować, czego chcą. Już nikt im nie mówi, że jest ramówka. Nawet jeśli mają takie emisje, to czasami wolą poczekać, aż poleci cały sezon - dodała.

Wszystkie odcinki "Jakbyniepaczeć" dostępne są na YouTube oraz Facebooku.

Źródło:

RDC

Autor:

KG