Dwa pasy na S7 w stronę Warszawy przy obwodnicy Płońska otwarte

  • 17.08.2022 20:54

  • Aktualizacja: 14:12 30.08.2022

Są już dostępne dla kierowców dwa pasy ruchu w kierunku Warszawy na drodze S7 pomiędzy węzłem Dłużniewo a połączeniem z obwodnicą Płońska. W kierunku Gdańska drugi pas ma być udostępniony po uzupełnieniu oznakowania poziomego.

- Już teraz kierowcy mogą korzystać z dwóch pasów ruchu na jezdni w kierunku Warszawy między węzłem Dłużniewo a obwodnicą Płońska. W dwóch przypadkach jest zwężenie do jednego pasa ruchu, w rejonie węzła Dłużniewo i w rejonie styku z obwodnicą Płońska - podaje Małgorzata Tarnowska z warszawskiego oddziału GDDKiA.
 

Udostępnienie S7 w układzie dwujezdniowym do ruchu nie oznacza jednak zakończenia prac.

Przy węźle Dłużniewo, do 26 sierpnia dostaną zamontowane docelowe bariery i kierowcy będą mieli do dyspozycji dwa pasy ruchu. Z kolei na połączeniu z obwodnicą Płońska kierowcy będą mieli dwa pasy ruchu - jak podała GDDKiA - najpóźniej w czwartek, po ustawieniu betonowych barier rozdzielających jezdnie. W obu miejscach z przewężeniami będzie ograniczenie prędkości do 60 km/h.


Kiedy zmiany na Gdańsk?

Na jezdni w kierunku Gdańska, od obwodnicy Płońska do węzła Dłużniewo, dostępny będzie jeden pas ruchu przy ograniczeniu prędkości do 60 km/h. Do 26 sierpnia wykonawca deklaruje wykonanie na tym odcinku docelowego oznakowania poziomego i udostępnienie drugiego pasa ruchu. Wówczas kierowcy będą już mieli do dyspozycji dwie jezdnie w obu kierunkach, od granicy woj. warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego do Płońska.

Na pozostałej części trasy, od Napierek do Dłużniewa, ruch odbywa się pełnym przekrojem jezdni przy ograniczeniu prędkości do 80 km/h. "Docelową organizację ruchu będziemy wdrażać stopniowo we wrześniu i październiku br., po zakończeniu prac" - zapowiedziała GDDKiA.

Budowa S7 - plan prac

Jak przypomniano, budowę 71 km drogi ekspresowej S7 podzielono na cztery odcinki realizacyjne: Napierki - Mława (ok. 14 km), Mława - Strzegowo (ok. 21,5 km), Strzegowo - Pieńki (ok. 22 km) oraz Pieńki - Płońsk (ok. 13,7 km). Każdy z nich powstał w systemie Projektuj i buduj.

Prace budowlane na trzech odcinkach od Mławy do Płońska rozpoczęły się jesienią 2019 roku, a na odcinku Napierki - Mława wiosną 2020 r. Inwestycja obejmuje budowę drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz urządzeń ochrony środowiska.

Łączny koszt inwestycji wynosi 1,6 mld zł. Jest ona współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Wysokość dofinansowania z UE wynosi w sumie 1 mld 43 mln zł.
 

Źródło:

PAP/RDC

Autor:

Alicja Śmiecińska/PA

Kategorie: