Rozbudowa linii kolejowej między Warszawą Wschodnią a Tłuszczem. Będą cztery tory

  • 21.11.2019 13:53

  • Aktualizacja: 01:09 26.07.2022

Z Warszawy Wschodniej do Tłuszcza pasażerowie będą mogli podróżować po czterech torach. Przyspieszy to przejazd, gdyż oddzielony będzie ruch aglomeracyjny od dalekobieżnego. PKP PLK podpisały właśnie umowę na opracowanie studium wykonalności rozbudowy trasy o dwa dodatkowe tory - poinformował w czwartek prezes spółki Ireneusz Merchel.
Rozbudowa o dwa dodatkowe tory linii kolejowej pomiędzy Warszawą a Tłuszczem to realizacja jednego z założeń "Master Planu dla transportu kolejowego w aglomeracji warszawskiej" ogłoszonego przez PKP Polskie Linie Kolejowe w lipcu tego roku.

Master plan

- Zmiany w transporcie kolejowym w Polsce w istotny sposób obejmują aglomeracje. Celem jest zapewnienie mieszkańcom i podróżnym sprawnej zintegrowanej komunikacji. W aglomeracji warszawskiej powstaje wygodna i szybka kolej. Planowany jest także jej rozwój, aby gwarantowała coraz sprawniejsze dojazdy - powiedział Merchel.

- Zgodnie z dokumentem Kierunki rozwoju sieci kolejowej w Warszawskim Węźle Kolejowym. Master Plan dla transportu kolejowego w aglomeracji warszawskiej planujemy, że każda linia do stolicy będzie czterotorowa. Osobne tory dla pociągów aglomeracyjnych i dla pociągów dalekobieżnych zwiększa przepustowość, usprawnią dojazdy i poprawią atrakcyjność kolei w warszawskim węźle kolejowym - dodał Merchel.

55 km nowych torów

Studium wykonalności rozbudowy trasy z Warszawy do Tłuszcza odpowie na pytania, jaki będzie najlepszy wariant dla poprowadzenia dwóch nowych torów. Kolejnymi elementami opracowania będą analizy dostosowania stacji i przystanków Warszawa Wileńska, Warszawa Wileńska Marki, Zielonka, Wołomin, Wołomin Wschód i Tłuszcz do zwiększonej liczby podróżnych.

W studium zawarte będą także analizy dotyczące budowy nowych przystanków. Projekt zakłada budowę około 55 km nowych torów wraz z siecią trakcyjną. Zamiast około 30 przejść i przejazdów kolejowo-drogowych przewidziano budowę nowych skrzyżowań bezkolizyjnych.

Wartość przygotowywanego studium o nazwie "Prace na linii kolejowej nr 6 na odcinku Warszawa Wschodnia - Czyżew" to ponad 3 mln zł.

Źródło:

PAP

Autor:

PG