Postępy na budowie POW. Kolejna warstwa nawierzchni w tunelu

  • 08.03.2021 06:38

  • Aktualizacja: 02:59 26.07.2022

Na ten tydzień wykonawca zaplanował układanie betonowej nawierzchni w tunelu POW na Ursynowie – informuje GDDKiA. Wcześniej na ursynowskim odcinku POW w obu nawach tunelu ukończono układanie warstw konstrukcji nawierzchni z kruszywa.
Zakończono też prace konstrukcyjne związane z budową chodników oraz elementów betonowych odwodnienia liniowego.

- Kierowcy pojadą tunelem w drugim kwartale 2021 r., po zakończeniu odbiorów i uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie - poinformowała rzeczniczka, Małgorzata Tarnowska.

POW otwarta od grudnia

Od 22 grudnia kierowcy mają do dyspozycji ponad 15 kilometrów Południowej Obwodnicy Warszawy pomiędzy węzłami Warszawa Wilanów a Lubelska wraz z nowym mostem na Wiśle. Na trasę można dostać się poprzez cztery węzły: Warszawa Wilanów, Wał Miedzeszyński, Patriotów oraz Lubelska. POW jest częścią S2, łączącej zachodnią część Warszawy z trasą S17 i autostradą A2.

Budowa obwodnicy została podzielona na trzy odcinki. Pierwszy, to fragment od Węzła Przyczółkowa do Węzła Wał Miedzeszyński i ma 6,5 km długości z czego sam most przez Wisłę ma 1,5 km. Dugi odcinek od Węzła Wał Miedzeszyński do Węzła Lubelska ma 7,5 km.

Na tych odcinkach POW kierowcy mają do dyspozycji dwie jezdnie po trzy pasy ruchu, a na moście po cztery pasy ruchu. Na trasie obowiązuje ograniczenie prędkości do 100 km/h. Drugim ograniczeniem jest zakaz jazdy tym odcinkiem dla samochodów powyżej 3,5 tony. To efekt uzgodnień z władzami Warszawy.

Ostatni fragment POW, który jest jeszcze niedostępny dla kierowców łączy Węzeł Puławska z Węzłem Przyczółkowa. Ma 4,6 km długości z czego połowa przypada na tunel pod Ursynowem.

Źródło:

PAP

Autor:

AA