Kierowcy jeżdżący pomiędzy Otwockiem a Pilawą powinni uważać na przejazdach kolejowych. W wielu punktach wciąż nie działają rogatki. Mimo to, kolejarze testują już pociągi na wyremontowanej linii.
RDC
- Przed przejazdem należy się zatrzymać i upewnić, że nie nadjeżdża pociąg. Dopiero wtedy kierowca może bezpiecznie przejechać na drugą stronę torów. Niestety do najczęstszych przyczyn wypadków na przejazdach ignorowanie znaku stop, ale i sygnalizacji czy opadających rogatek - wyjaśnia Karol Jakubowski z PKP PLK.
- Szlabany zostały ustawione w sumie w 12 miejscach - tłumaczy Jakubowski. W tych punktach, gdzie rogatki jeszcze nie działają - pociągi zwalniają. - Sukcesywnie uruchamiane są rogatki i sygnalizacja i od zeszłego tygodnia działają urządzenia na przejazdach kolejowo-drogowych w miejscowościach Pogorzelsk, Stara Wieś i Śródborów. Do końca roku uruchamiane będą kolejne urządzenia. Ustawione są znaki stop, które informują kierowcę jak ma się zachować przed przejazdem przez tory - dodaje.
Remont trasy kolejowej Otwock-Pilawa trwał ponad 2 lata.
Od grudnia pociągi pojadą po dwóch nowych torach z prędkością do 120km/h.
Zakończenie najważniejszych prac zaplanowano na drugi kwartał przyszłego roku - wtedy kolej pojedzie z pełną prędkością.