Koniec remontu stacji w Dęblinie. 160 km/h pociągiem do Radomia

  • 09.03.2019 11:39

  • Aktualizacja: 00:11 26.07.2022

Od niedzieli z Dęblina do Radomia można bezpośrednio dojechać koleją. Po ponad rocznej przerwie pociągi wracają na odcinek Dęblin – Bąkowiec. Zniesiona zostaje zastępcza komunikacja autobusowa, wprowadzona ze względu na modernizację stacji w Dęblinie.
Rzecznik PKP Polskich Linii Kolejowych Karol Jakubowski poinformował, że modernizacja stacji kolejowej w Dęblinie to jeden etapów modernizacji trasy z Lublina do Warszawy.

Odnowione perony w Dęblinie

W ramach prac do tej pory zmodernizowano dwa perony na stacji w Dęblinie, a trzeci zostanie oddany do użytku w czerwcu. - Po zakończeniu modernizacji pasażerowie będą mogli korzystać z trzech wygodnych peronów wyposażonych w funkcjonalne wiaty, ławki i tablice z rozkładami jazdy - powiedział Jakubowski. Perony mają być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

W Dęblinie dobiega też końca pierwszy etap przebudowy układu torowego po zachodniej stronie stacji. Zakończyła się budowa torów na wiadukcie kolejowym nad ul. Balonna. Pierwszym torem jeżdżą już składy towarowe, ułożono szyny drugiego toru. Zakończył się montaż sieci trakcyjnej.

Do 160 km/h

Zdaniem rzeczniczka PKP PLK przebudowany wiadukt umożliwi sprawny i szybki przejazd pociągów. - Korzyści z przebudowy odczują kierowcy. Obiekt został podwyższony i poszerzony, co zapewni płynny, dwustronny ruch, który do tej pory odbywał się naprzemiennie – zaznaczył Jakubowski. Dodał, że otwarcie drogi pod wiaduktem nastąpi na początku czerwca. Po modernizacji pociągi na odcinku Pilawa – Dęblin – Lublin pojadą z prędkością 160 km/h.

Jednym z najbardziej skomplikowanych technicznie zadań na modernizowanej trasie Warszawa – Lublin jest – w ocenie rzeczniczka – trwająca budowa kolejowej przeprawy nad rzeką Wieprz. - Gotowe są już obie bliźniacze konstrukcje o długości 170 m i szerokości 22 m, które zostały wsunięte na podpory za pomocą specjalnych siłowników - powiedział Jakubowski.

Od ubiegłego roku po jednej z nich jeżdżą ciężkie składy towarowe obsługujące m.in. Zakłady Azotowe w Puławach. Drugi obiekt zostanie oddany do użytku wraz z jednym torem na odcinku Dęblin – Lublin na jesieni.

Prawie 3,5 miliarda złotych

Modernizacja linii kolejowej nr 7 jest największym projektem w Krajowym Programie Kolejowym. Wartość projektu przekracza 3,4 mld zł, z czego kwota dofinansowania unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko to ponad 2,9 mld zł. Prace zostaną zrealizowane do 2022 roku.

Źródło:

PAP

Autor:

PG