SŁUCHAJ ONLINE
MENU

Otwarto punkt informacyjny przy budowie metra na Bródnie

fot. ilustracyjne/PAP/Wojciech Olkuśnik

Na stacji metra C21 Bródno powstają ściany szczelinowe, czyli obudowa. W poniedziałek przy tej stacji otwarto pierwszy punkt informacyjny przy budowie II linii metra na Bródnie. Mieszkańcy osiedla mogą się w nim dowiedzieć o postępach inwestycji i m.in. utrudnieniach w ruchu drogowym.

Stacja Brodno powstaje wzdłuż ul. Kondratowicza między skrzyżowaniami ulic Bazyliańskiej, Rembielińskiej i Łabiszyńskiej. Będzie miała ponad 700 m długości.

Przebieg prac 

Powstają tam właśnie ściany szczelinowe, tworzące obudowę stacji. Jak wyjaśnił w poniedziałek Bartosz Sawicki, rzecznik prasowy firmy Gülermak, która wraz ze spółką Astaldi jest głównym wykonawcą inwestycji, to swego rodzaju „wanna”, która ochroni stację przed napływem wód gruntowych i obsuwaniem się ziemi podczas dalszych prac. Boczne ściany będą sięgały 30 metrów poniżej powierzchni gruntu.

Po wybudowaniu ścian szczelinowych zostanie wylany strop, a potem rozpocznie się drążenie i obudowywanie tuneli. Budowlańcy przekładają również podziemne instalacje wodociągowe, kanalizacyjne, gazownicze i energetyczne. Według Sawickiego przy budowie bródnowskiej stacji trzeba przełożyć około 40 km instalacji.

Punkt informacyjny

Przy ul. Bazyliańskiej 7 został w poniedziałek otwarty punkt informacyjny. Jest czynny od godz. 9 do 19. Sawicki poinformował, że podobna placówka działa od dwóch lat na Bemowie. Obsłużyła ponad 3 tys. interesantów. – Ludzie pytają np. o to, jak długo będą trwały roboty przy ich miejscu zamieszkania, dlaczego są tak głośne, proszą również o wyjaśnienia spraw technicznych związanych z budową metra – wyjaśnił rzecznik. Według niego dzięki działaniu punktu informacyjnego wśród mieszkańców jest większe zrozumienie dla uciążliwości wynikający z realizacji inwestycji.

Budowa drugiej linii metra na Bródnie rozpoczęły się jesienią 2019 roku. Na prawie 4 km powstaną stacje Zacisze, Kondratowicza i Bródno. Pierwsze pociągi mają tam pojechać w 2021 roku.

Dobre tempo prac 

W ocenie Sawickiego prace posuwają się w odpowiednim tempie. – Nie jest prawdą, że budujemy powoli. Trzeba pamiętać, że inwestycję prowadzimy w terenie mocno zurbanizowanym i zależy nam, żeby jej realizacja była jak najmniej uciążliwa dla mieszkańców. Same zmiany związane z organizacją ruchu na odcinku bródnowskim trwały pół roku. Musimy budować zgodnie z istniejącymi przepisami, bezpiecznie i generować jak najmniejsze uciążliwości dla mieszkańców – powiedział.

Dla porównania wskazał, że Gülermak buduje w Szwecji odcinek metra długości 3 km. Czas jego realizacji wynosi 101 miesięcy, a w Warszawie 36 miesięcy. W ocenie Sawickiego różnica w czasie budowy wynika m.in. ze stosowanych technologii i przepisów. – Szwedzi mają jeszcze bardziej wyostrzone normy niż my w Polsce – oznajmił.

Pierwszy odcinek II linii metra od ronda Daszyńskiego do Dworca Wileńskiego został oddany do użytku w 2015 roku. Budowa kolejnego odcinka ze stacjami Szwedzka, Targówek i Trocka została już ukończona. Trwają tam odbiory techniczne.

Czytaj też:

Metro utrudni dostęp do przycisku awaryjnego ruchomych schodów

NAJNOWSZE INFORMACJE
RADIO DLA CIEBIE
  • Warszawa: 101 FM
  • Ostrołęka: 100,8 FM
  • Ostrów: 87,6 FM
  • Płock: 101,9 FM
  • Radom: 89,1 FM
  • Siedlce: 103,4 FM
  • DAB+
PUBLICYSTYKA
MUZYKA


wydanie online:
nm@rdc.pl

© Copyright 2019 Polskie Radio S.A. Radio Dla Ciebie
Wszelkie prawa zastrzeżone