Ruch tranzytowy przez Ursynów? GDDKiA przedstawiła rozwiązanie

  • 26.11.2020 11:20

  • Aktualizacja: 22:08 15.08.2022

Bramy ograniczające wysokość pojazdów i zatoki do kontroli. To sposób, by uniemożliwić wjazd ciężarówką na Ursynów po otwarciu fragmentu Południowej Obwodnicy Warszawy. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje w grudniu udostępnić kierowcom most przez Wisłę, ale bez tunelu pod Ursynowem. Ten ma być gotowy w przyszłym roku.
Władze dzielnicy obawiają się, że cały tranzyt będzie jeździł przez Ursynów lokalnymi drogami, aż do węzła na Puławskiej.

- Dlatego chcieliśmy, by GDDKiA otworzyła obwodnicę nie od węzła Lubelska, a tylko od Patriotów - mówi rzecznik ratusza Karolina Gałecka. - Obwodnica od węzła Lubelska bez funkcjonującego tunelu na Ursynowie spowoduje wprowadzenie ruchu tranzytowego na sieć ulic niedostosowanych w ogóle do takiego ruchu - wyjaśnia.

Dyrekcja obstaje jednak przy swoim, ale zobowiązała się podjąć działania, które uniemożliwią wjazd ciężarówek na Ursynów.

- Generalna Dyrekcja zadeklarowała, że w węźle Lubelska, w tym na dojazdach zarówno ze strony Lublina, jak i Mińska Mazowieckiego, zostaną zamontowane bramy ograniczające wysokość dopuszczonych do ruchu pojazdów, które uniemożliwią wjazd pojazdów o masie powyżej 3,5 tony - tłumaczy Gałecka.

Tunel pod Ursynowem ma być gotowy w połowie przyszłego roku.

Źródło:

RDC

Autor:

PL