Remonty metra coraz droższe. W tym roku Warszawa wyda blisko 20 mln zł

  • 19.10.2021 07:43

  • Aktualizacja: 04:37 26.07.2022

Prawie 20 milionów złotych wyda w tym roku Warszawa na remont pierwszej linii metra. Utrzymanie i konserwacja wszystkich stacji i podziemnej kolejki pochłania coraz więcej pieniędzy. Pierwszy odcinek metra był budowany jeszcze w latach 80.
Modernizacja i utrzymanie obejmuje wiele aspektów. - Modernizacja systemu automatyki budynkowej, systemu sterowania ruchem pojazdu, instalacji radiowych, wymienione zostały również windy i szyny, pomalowano sufit stacji Politechnika - mówi Anna Bartoń z Metra Warszawskiego.

Co więcej, pasażerowie przyznają, że na pierwszej linii kolejki zdarzają się awarie.

Aktualnie trwa m.in. wymiana ruchomych schodów na stacji Wilanowska i wind na stacji Politechnika. Najwięcej metro wydaje na utrzymanie szyn. Za szlifowanie spółka płaci blisko 5,5 mln zł, a za ich wymianę 4,6 mln zł.

Pierwsze plany budowy metra w Warszawie powstały w latach 20. ubiegłego wieku. Budowa pierwszej w stolicy kolejki podziemnej rozpoczęła się w latach 80. Jednak z powodów m.in. kłopotów z zaopatrzeniem i budżetem prace przeciągały się. Pierwszy odcinek - do stacji Politechnika, został oddany do użytku w kwietniu 1995 roku. Trzy lata później trasę wydłużono do stacji Centrum. W całości I linia metra została otwarta w październiku 2008 roku.

Źródło:

RDC/inf. prasowa

Autor:

Adam Abramiuk/FP/PA