Lotnisko Chopina: najtrudniejszy okres w powojennej historii
Branża lotnicza brutalnie odczuwa skutki pandemii. Przez cały grudzień obsłużono zaledwie 224 tysiące pasażerów na Lotnisku Chopina. To spadek o prawie 84 procent mniej względem grudnia ubiegłego roku.
"
Był najtrudniejszym czasem w powojennej historii dla lotnictwa cywilnego" - pisze w swoim raporcie Lotnisko Chopina.
Od początku roku port na Okęciu obsłużył ok. 5,5 mln osób, co daje niższy wynik aż o 71 proc. niż w 2019. Najwięcej pasażerów korzystało z ruchu międzynarodowego - prawie 5 mln.
Zwolnienia pracownikówWiększość wybierała też podróże w strefie Schengen - to ponad 70 proc. wszystkich pasażerów. Dużo lepiej wyglądał natomiast transport cargo, w przypadku którego spadek wyniósł zaledwie 23 proc. Nie dotyczy to jednak przewozu pocztowego, który zmalał aż o połowę. Większość paczek była przekazywana lotami all cargo, mniej było przewożonych na pokładach pasażerskich.
W związku z dużymi stratami firm lotniczych, wiele z nich decyduje się na zwolnienia.
Także LOT planuje redukcje zatrudnienia, pracę może stracić około 300 osób. Nie zgadzają się na to związkowcy - jutro kolejne rozmowy ze spółką na temat zwolnień.