Koronawirus. WTP umożliwia zawieszenie karty miejskiej

  • 16.03.2020 18:54

  • Aktualizacja: 01:36 26.07.2022

Pasażerowie, którzy zrezygnowali teraz z podróży komunikacją publiczną, mogą drogą elektroniczną zwrócić się do Zarządu Transportu Miejskiego z wnioskiem o zawieszenie biletu długookresowego - poinformował Warszawski Transport Publiczny na swojej stronie.
By zawiesić bilet, nie trzeba wychodzić z domu. " Przygotowaliśmy specjalną stronę internetową, gdzie szybko i sprawnie można złożyć wniosek. Strona dostępna jest pod adresem http://zawieswkm.wtp.waw.pl. Wystarczy podać numer karty, na której zakodowany jest bilet; można też pobrać potwierdzenie złożenia wniosku" - poinformowała spółka.

WTP zaznaczył, że pasażer w ten sposób nie otrzyma zwrotu pieniędzy, ale będzie mógł przekodować niewykorzystany czas ważności biletu na inny, wybrany przez siebie termin. By to zrobić, należy zgłosić się do Punktu Obsługi Pasażerów. Przekodowywany okres ważności będzie się liczył od dnia złożenia wniosku przez Internet. Zawiesić można bilety 30- i 90-dniowe, ważne w dowolnej strefie biletowej, także Bilety Metropolitalne.

Pasażerowie, którzy wnioskują o zwrot pieniędzy za niewykorzystany okres ważności biletów muszą zgłosić się do POP.

Połowa Punktów Obsługi Pasażera nieczynna

Ze względu na rosnącą liczbę przypadków zakażenia koronawirusem w Warszawie, nieczynne jest 11 z 22 Punktów Obsługi Pasażera. Do odwołania nie pracują punkty na Lotnisku Chopina, na dworcach: Centralnym, Wschodnim i Zachodnim, na stacjach M1: Imielin i Marymont oraz na stacjach M2: Trocka, Stadion Narodowy, Nowy Świat-Uniwersytet, Świętokrzyska i Rondo ONZ.

„Czynnych jest 11 punktów – przy ul. Żelaznej 61, na stacjach M1: Służew, Politechnika, Centrum, Świętokrzyska, Ratusz Arsenał, Dworzec Gdański, Plac Wilsona, Młociny, na stacji M2 Dworzec Wileński oraz w centrum handlowym Blue City. Zmienią się godziny otwarcia niektórych POP-ów” – przekazał Zarząd Transportu Miejskiego w komunikacie.

Źródło:

RDC

Autor:

PL