Koniec chaosu reklamowego w stolicy. Jest uchwała krajobrazowa

  • 11.12.2019 16:52

  • Aktualizacja: 14:05 30.08.2022

Stołeczny ratusz przygotował wyczekiwaną od wielu lat uchwałę krajobrazową. Jej projekt trafił już do radnych. Zajmą się nim na sesji w połowie stycznia. Dokument określa np. dopuszczalną wysokość ogrodzeń, a także materiały z jakich powinny być wykonane; reguluje też np. sprawę małej architektury jak ławki czy słupki.
- Przede wszystkim jednak chodzi o uporządkowanie wszechobecnych reklam - tłumaczy wiceprezydent Michał Olszewski. - W dużym skrócie jest to trochę sprowadzone do tego, aby rozmiar reklam oraz sposób prezentacji tych reklam był dostosowany do tego, w jakim tempie poruszamy się w poszczególnych strefach miasta. W Śródmieściu, gdzie to tempo jest wolniejsze, reklamy są mniejsze, bo już to gwarantuje dotarcie do odbiorcy - dodaje.

A na przykład poza centrum, czy przy drogach wyjazdowych z Warszawy - reklamy będą mogły być większe.

- Szczególnie pomocna w tym wypadku będzie możliwość karania - mówi Olszewski. - Sama uchwała, jak i ustawa, przewiduje mechanizm egzekucyjny. Jeszcze nie zakomunikowaliśmy w jaki sposób dokładnie ta egzekucja będzie wyglądała, ale niewątpliwie w przypadku wszystkich nośników, jakie się pojawią jako nowe, będziemy na pewno z konsekwencją dokonywali egzekucji - zapowiada.

Przewidziano też okres karencji dla już istniejących reklam. Ich właściciele będą mieli od trzech do pięciu lat na usunięcie lub wymianę nośników.

Źródło:

RDC

Autor:

PL