Płatne parkowanie w kolejnych dzielnicach Warszawy?
Kolejne dzielnice Warszawy w Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego? Zarząd Dróg Miejskich ogłosił przetarg na analizę i projekt możliwości wprowadzenie jej na Saskiej Kępie i Mokotowie. Jesienią planowane są konsultacje z mieszkańcami.
Powodem, dla którego zdaniem ZDM należy wprowadzić opłaty za parkowanie jest niewielka odległość wskazanych obszarów od Centrum.
Pierwszym z obszarów jest Saska Kępa i okolice. Chodzi o tereny położone na zachód od dawnej rezerwy dla tzw. Trasy Tysiąclecia, czyli m.in. Kępa Gocławska i zachodnia część Kamionka.
Drugi obszar obejmuje Górny Mokotów na północ od Madalińskiego i Dolny Mokotów, ograniczony ulicami Gagarina i Czerniakowską. Trwają też prace nad utworzeniem strefy na Pradze Północ, w okolicach pl. Hallera i Szmulowizny.
Jak informuje ZDM, pierwszym krokiem będzie analiza zachowań parkingowych kierowców. Wybrana firma będzie musiała zbędzie badać, ile pojazdów parkuje na poszczególnych ulicach o różnych porach dnia i nocy, zarówno w dni powszednie jak i w weekendy. Mierzone będzie również to, jak długo i jak często parkują poszczególne pojazdy.
Konsultacja z mieszkańcamiDrogowcy planują też inwentaryzację wszystkich miejsc postojowych w obu częściach miasta. Na jej powstanie projekt organizacji ruchu dla każdej z ulic, zakładający oznakowanie miejsc parkingowych. Projekty te będą konsultowane z mieszkańcami – tak, aby jak najlepiej odpowiadały potrzebom lokalnej społeczności. Konsultacje społeczne w tej sprawie odbędą się jesienią 2021 r.
Parkowanie na Ochocie i ŻoliborzuW ubiegłym tygodniu decyzją Rady Miasta SPPN została rozszerzona o resztę dzielnicy Ochota i cały Żoliborz. Jak wskazano w uzasadnieniu uchwały w obszarach tych brakuje miejsc postojowych, co zostało potwierdzone badaniem napełnienia i rotacji miejsc postojowych.
Wskazano, że podczas konsultacji wpłynęło ponad 1,3 tys. pism, e-maili i formularzy elektronicznych zawierających kilka tysięcy pytań i uwag do proponowanych rozwiązań. „Z
decydowana większość uwag dotyczyła szczegółowych rozwiązań projektowych, a także zasad funkcjonowania SPPN i wydawania abonamentów. Częstą uwagą była obawa o zmniejszenie liczby miejsc postojowych – czego udało się uniknąć m.in. dzięki zaprojektowaniu na szeroką skalę stref dla mieszkańców” – napisano. Dodano, że spośród ponad 1,3 tys. nadesłanych głosów,
„tylko kilkadziesiąt wyraziło bezwarunkowy sprzeciw wobec wprowadzenia SPPN.”