Jest wstępny przebieg Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej

  • 25.02.2020 17:44

  • Aktualizacja: 01:30 26.07.2022

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad opracowała wstępny przebieg dla Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej, tzw. studium korytarzowe. Jest to podstawowy dokument projektowy, przedstawiający nowe, drogowe zamierzenie inwestycyjne. Stanowi pierwszy element dokumentacji projektowej, określający lokalizację pasa (korytarza) terenu pod nową drogę z uwzględnieniem regionalnych i lokalnych uwarunkowań geograficznych, przyrodniczych i społecznych.
Wyznaczony w ramach studium korytarz, który ma szerokość ok. 5 km, na kolejnym etapie wstępnych prac przygotowawczych, objęty będzie analizami w ramach Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ). GDDKiA informuje, że w sumie zdefiniowano cztery korytarze, które były oceniana w ramach studium korytarzowego We wrześniu 2019 r. Rada Ministrów przyjęła nowelizację rozporządzenia w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych, gdzie dodano m.in. nowy przebieg sieci autostrad i dróg ekspresowych w związku z realizacją Centralnego Portu Komunikacyjnego, w tym m.in. nowej Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej.

Nowe połącznia

Obwodnica będzie składać się z drogi ekspresowej S50 na północy i autostrady A50 na południu od Warszawy. Zgodnie z aktualizacją rozporządzenia powstaną nowe połączenia: A50: A2 (Centralny Port Komunikacyjny) - Mszczonów - Góra Kalwaria - A2 (Mińsk Mazowiecki) i S50: A2 (Centralny Port Komunikacyjny) - Sochaczew - Wyszogród - S10 (Naruszewo) - Serock - S8 (Radzymin) - A2 (Mińsk Mazowiecki).

Etapy prac

Harmonogram budowy obwodnicy zakłada, że w latach 2020-2024 r. wykonane zostanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami Koncepcji Programowej. W 2023 r. ma zostać uzyskana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach (wskazanie wariantu do realizacji). W roku 2025 ogłoszony ma być przetarg na projekt i roboty budowlane, a na lata 2026-2029 zaplanowano projektowanie i roboty budowlane.

Źródło:

PAP

Autor:

ŁM