Jest decyzja GDOŚ ws. budowy S7 między Warszawą a Kiełpinem

  • 16.11.2021 17:21

  • Aktualizacja: 04:50 26.07.2022

Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska utrzymał w mocy decyzję środowiskową dla budowy drogi ekspresowej S7 Warszawa - Kiełpin. Daje nam to zielone światło do pozyskania finansowania na realizację inwestycji - przekazała rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Tarnowska.
Według informacji przekazanych przez rzeczniczkę warszawskiego oddziału GDDKiA, Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska rozpatrzył odwołania od decyzji środowiskowej dla budowy drogi ekspresowej S7 Warszawa - Kiełpin według wariantu II. - GDOŚ utrzymał decyzję środowiskową w mocy oraz dokonał w niej zmian - zaznaczyła Małgorzata Tarnowska.

Zmiany w decyzji

- GDOŚ wprowadził zmiany w decyzji środowiskowej w zakresie m.in. lokalizacji zaplecza budowy, przeprowadzenia wycinki drzew i krzewów kolidujących z przyszłą trasą, skontrolowania - przed rozpoczęciem robót - obszaru budowy pod kątem występowania zwierząt, zabezpieczenia drzew w rejonie budowy przed uszkodzeniami, zapewnienia szczególnego nadzoru herpetologa (badacz płazów i gadów), przeprowadzenia kompensacji przyrodniczej, wykonania szczelnego, obustronnego ogrodzenia z siatki stalowej na całej długości drogi, a także prowadzenia monitoringu przejścia dla średnich i dużych zwierząt przez pięć kolejnych lat od momentu oddania drogi do użytku - tłumaczyła.

Przekazała, że ponadto zobowiązał GDDKiA do przeprowadzenia badań poziomu hałasu w terminie 12 miesięcy od dnia oddania trasy do ruchu i przedstawieniu jej wyników do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie, Marszałka Województwa Mazowieckiego oraz Wojewódzkiemu Inspektorowi Ochrony Środowiska w Warszawie w terminie 18 miesięcy od dnia oddania drogi do użytku.

Pozwolenie na pozyskanie środków

- Ponadto GDOŚ postanowieniem odmówił wstrzymania natychmiastowego wykonania decyzji. Na tym etapie postępowania odwoławczego nie zaistniały przesłanki, które obligowałyby GDOŚ do wstrzymania natychmiastowej wykonalności decyzji RDOŚ w Warszawie - podkreśliła.

Wskazała, że ostateczna decyzja środowiskowa dla budowy S7 Warszawa - Kiełpin daje zielone światło do pozyskania finansowania na realizację inwestycji. - Harmonogram jej realizacji będziemy mogli podać po uzyskaniu środków finansowych. Przygotowujemy dokumentację niezbędną do ogłoszenia przetargu na kolejny etap realizacji inwestycji - powiedziała.

- Przyszły odcinek drogi ekspresowej S7 pomiędzy Kiełpinem i Trasą Armii Krajowej w Warszawie, ułatwiający dojazd do stolicy od północy, będzie miał po trzy pasy ruchu w każdym kierunku, a w niektórych miejscach nawet cztery. Przez mocno zurbanizowane tereny Warszawy (Bemowo i Bielany) droga przejdzie dwoma tunelami. Trasa o długości około 12,9 km w początkowej części przebiegać będzie po istniejącym śladzie ul. Kolejowej w Dziekanowie Leśnym. Następnie, za węzłem Kolejowa w kierunku Kanału Młocińskiego, zaprojektowana będzie na nasypie - podała.

Przebieg trasy

Rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA podkreśliła, że dalej droga będzie biegła wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego, aż do węzła Wólka Węglowa. - Następnie, za ul. Arkuszową w Warszawie, planowana trasa zejdzie do tuneli - pierwszego o długości około 1000 m i kolejnego o długości około 1100 m. Po wyjściu z tuneli wzniesie się ponad teren nad drogą ekspresową S8 - przekazała.

- Pomiędzy tunelami zaprojektowano węzeł Generała Maczka, a na przecięciu dróg ekspresowych S8 i S7 zaplanowano węzeł NS. Oprócz wspomnianych tuneli powstaną również wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe oraz urządzenia ochrony środowiska, tj. ekrany akustyczne. Wykonawca robót wybuduje również przejścia dla zwierząt i ogrodzenie trasy - podkreśliła.

Dodała, że wjazd na trasę S7 będzie możliwy poprzez następujące węzły: Kolejowa, Wólka Węglowa, Generała Maczka i NS - połączenie z Trasą Armii Krajowej S8.

Źródło:

PAP

Autor:

PG