GDDKiA: w tunelu POW kładzione są betonowe warstwy nawierzchni

  • 26.02.2021 22:54

  • Aktualizacja: 02:57 26.07.2022

Pomimo zapisanej w kontrakcie przerwy zimowej na budowie ursynowskiego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy trwają prace. Trwa układanie betonowych warstw konstrukcji nawierzchni - przekazała rzecznik warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Tarnowska.
Jak poinformowała rzeczniczka warszawskiego GDDKiA, na ursynowskim odcinku POW w obu nawach tunelu wykonawca ukończył układanie warstw konstrukcji nawierzchni z kruszywa. - W nawie południowej wykonawca planuje ułożyć do końca tygodnia podbudowę z betonu i potem przeniesie się do nawy północnej. Tam do ułożenia jest ok. 1300 metrów podbudowy - powiedziała Tarnowska.



- Na pozostałej części, w kierunku zachodniego portalu, podbudowa jest już wykonana, a na połowie szerokości jezdni położono już docelową nawierzchnię betonową. Przygotowano również front robót pod układanie pozostałej części nawierzchni betonowej - podkreśliła.

Wskazała, że na ursynowskim odcinku POW zakończono już prace konstrukcyjne związane z budową chodników oraz elementów betonowych odwodnienia liniowego. - Sufit tunelu pokrywany jest powłoką antykorozyjną. Kontynuowane są prace związane z budową podwaliny i montażem okładzin ścian tunelu. Pierwsze betonowe panele okładzin już zamontowano, a do ścian szczelinowych mocowane są kolejne uchwyty montażowe - wyliczyła.

Montaż opraw oświetleniowych

- Pod sufitem montowane są oprawy oświetleniowe oraz realizowane są prace teletechniczne związane z trasowaniem instalacji monitoringu i systemów ostrzegawczych. W niszach alarmowych przygotowano podbudowę do ułożenia kostki betonowej - tłumaczyła.

Z kolei na powierzchni budowanego odcinka na obu węzłach (Ursynów Zachód i Ursynów Wschód) trwa montaż wypełnień ekranów akustycznych, a na obiektach mostowych wykonywane są roboty wykończeniowe.

W budynku, w którym będzie się mieściło Centrum Zarządzania Tunelem, a docelowo także Krajowe Centrum Zarządzania Ruchem, trwają prace przygotowawcze umożliwiające rozpoczęcie na przełomie lutego i marca br. montażu wyposażenia - poinformowała dodając, że wykonawca kończy również prace związane z budową stacji wentylatorowych i transformatorowych przy obu portalach tunelu.

Zaawansowanie prac na odcinku to 89 proc.

Rzeczniczka warszawskiego GDDKiA podała, że zaawansowanie prac na ursynowskim odcinku S2 POW to ok. 89 proc.  - Zgodnie z podpisanym aneksem do umowy wydłużono czas na ukończenie robót do końca marca 2021 r. Powodem wydłużenia czasu na ukończenie była m.in. długotrwała procedura uzyskiwania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) oraz proces zawierania umów z gestorami sieci - przypomniała.

Kierowcy pojadą tunelem w drugim kwartale 2021 r., po zakończeniu odbiorów i uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie - dodała Małgorzata Tarnowska.

Od 22 grudnia kierowcy mają do dyspozycji ponad 15 kilometrów Południowej Obwodnicy Warszawy pomiędzy węzłami Warszawa Wilanów a Lubelska wraz z nowym mostem na Wiśle. Na trasę można dostać się poprzez cztery węzły: Warszawa Wilanów, Wał Miedzeszyński, Patriotów oraz Lubelska.

Łączny koszt budowy trzech odcinków S2 stanowiących fragment Południowej Obwodnicy Warszawy to ok. 4,6 mld zł, z czego blisko 1,7 mld zł to wysokość dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Źródło:

PAP

Autor:

FP