GDDKiA: w tunelu POW kładzione są betonowe warstwy nawierzchni
Pomimo zapisanej w kontrakcie przerwy zimowej na budowie ursynowskiego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy trwają prace. Trwa układanie betonowych warstw konstrukcji nawierzchni - przekazała rzecznik warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Tarnowska.
Jak poinformowała rzeczniczka warszawskiego GDDKiA, na ursynowskim odcinku POW w obu nawach tunelu wykonawca ukończył układanie warstw konstrukcji nawierzchni z kruszywa. -
W nawie południowej wykonawca planuje ułożyć do końca tygodnia podbudowę z betonu i potem przeniesie się do nawy północnej. Tam do ułożenia jest ok. 1300 metrów podbudowy - powiedziała Tarnowska.
-
Na pozostałej części, w kierunku zachodniego portalu, podbudowa jest już wykonana, a na połowie szerokości jezdni położono już docelową nawierzchnię betonową. Przygotowano również front robót pod układanie pozostałej części nawierzchni betonowej - podkreśliła.
Wskazała, że na ursynowskim odcinku POW zakończono już prace konstrukcyjne związane z budową chodników oraz elementów betonowych odwodnienia liniowego. -
Sufit tunelu pokrywany jest powłoką antykorozyjną. Kontynuowane są prace związane z budową podwaliny i montażem okładzin ścian tunelu. Pierwsze betonowe panele okładzin już zamontowano, a do ścian szczelinowych mocowane są kolejne uchwyty montażowe - wyliczyła.
Montaż opraw oświetleniowych-
Pod sufitem montowane są oprawy oświetleniowe oraz realizowane są prace teletechniczne związane z trasowaniem instalacji monitoringu i systemów ostrzegawczych. W niszach alarmowych przygotowano podbudowę do ułożenia kostki betonowej - tłumaczyła.
Z kolei na powierzchni budowanego odcinka na obu węzłach (Ursynów Zachód i Ursynów Wschód) trwa montaż wypełnień ekranów akustycznych, a na obiektach mostowych wykonywane są roboty wykończeniowe.
-
W budynku, w którym będzie się mieściło Centrum Zarządzania Tunelem, a docelowo także Krajowe Centrum Zarządzania Ruchem, trwają prace przygotowawcze umożliwiające rozpoczęcie na przełomie lutego i marca br. montażu wyposażenia - poinformowała dodając, że wykonawca kończy również prace związane z budową stacji wentylatorowych i transformatorowych przy obu portalach tunelu.
Zaawansowanie prac na odcinku to 89 proc.Rzeczniczka warszawskiego GDDKiA podała, że zaawansowanie prac na ursynowskim odcinku S2 POW to ok. 89 proc. -
Zgodnie z podpisanym aneksem do umowy wydłużono czas na ukończenie robót do końca marca 2021 r. Powodem wydłużenia czasu na ukończenie była m.in. długotrwała procedura uzyskiwania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) oraz proces zawierania umów z gestorami sieci - przypomniała.
-
Kierowcy pojadą tunelem w drugim kwartale 2021 r., po zakończeniu odbiorów i uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie - dodała Małgorzata Tarnowska.
Od 22 grudnia kierowcy mają do dyspozycji ponad 15 kilometrów Południowej Obwodnicy Warszawy pomiędzy węzłami Warszawa Wilanów a Lubelska wraz z nowym mostem na Wiśle. Na trasę można dostać się poprzez cztery węzły: Warszawa Wilanów, Wał Miedzeszyński, Patriotów oraz Lubelska.
Łączny koszt budowy trzech odcinków S2 stanowiących fragment Południowej Obwodnicy Warszawy to ok. 4,6 mld zł, z czego blisko 1,7 mld zł to wysokość dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.