SŁUCHAJ ONLINE
MENU
Słuchaj ONLINE
RDC
rdc player

Warszawa. Sprawdzamy postępy przy inwestycjach drogowych

fot. Hubert Śmietanka, CC BY-SA 2.5, via Wikimedia Commons

Były obiecane przed laty, teraz trwają nad nimi prace. Chodzi o trasę N-S, Olszynki Grochowskiej, mostu Północnego i obwodnicę śródmiejską. Sprawdzamy, jak idą przygotowania do dużych inwestycji drogowych w Warszawie.

Obwodnica śródmiejska w większości już istnieje – ulice Okopowa, Słomińskiego czy Trasa Łazienkowska to jej fragmenty.

Do jej domknięcia brakuje wschodniego fragmentu – informuje rzeczniczka Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta Agata Choińska. – Jest to droga przebiegająca od Alei Stanów Zjednoczonych pod rondem Wiatraczna, następnie nad terenami kolejowymi aż do skrzyżowania z ulica Radzymińską. Projektowany odcinek ma odległość ponad 5 km i łączy dwie dzielnice Pragę Południe i Targówek – dodaje.

Czekamy na niezbędne decyzje administracyjne – dodaje. – Najważniejszą z nich jest decyzja środowiskowa. Wniosek o jej wydanie złożyliśmy do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. Równolegle pracujemy nad projektem drogi, nad jej kształtem, w tej sprawie w 2017 przeprowadziliśmy szerokie konsultacje społeczne – zaznacza.

SZRM liczy, że po zakończeniu prac projektowych ratusz znajdzie pieniądze na budowę drogi.

Trasa N-S powiązana z mostem Północnym?

Wszystkie plany, jak przebiegać mają wspomniane trasy, przygotowywane zostały jeszcze w 2006 roku. Stolica nie rozwinęła się tak intensywnie jak wtedy zakładano. Obecnie plan jest sprawdzany, aby ocenić, na ile konieczna jest realizacja tych założeń.

Trasa N-S ma zachowane rezerwy w całym swoim przebiegu – informuje wiceprezydent Warszawy Michał Olszewski. – Dzisiaj wydana została decyzja środowiskowa dla jednego odcinka trasy ekspresowej F7. Obecnie trwają rozmowy na temat powiązania tego elementu trasy z trasą z trasą Mostu Północnego – zauważa.

Na najbliższej sesji rada miasta będzie decydować o zabezpieczeniu środków na prace przygotowawcze i projektowe, dotyczące ukończenia trasy mostu Północnego.

Połączy to ją z trasą N-S – dodaje Olszewski. – W ten sposób będziemy mieli element układu, który łączy Białołękę, Bielany i Bemowo jedną trasą szybkiego ruchu, ale też łączy drogę nr 61 i drogę wyjazdową na Augustów i na Ostrołękę oraz KPS7, która będzie realizowana przez GDDKiA – informuje.



Trasa Olszynki Grochowskiej niekonieczna

Trasa Olszynki Grochowskiej nie jest niezbędna z punktu widzenia układu tranzytowego – podaje Olszewski. – Pracujemy nad wykorzystaniem rezerwy terenowej na zielonej Białołęce, po to żeby przeprowadzić element układu drogowego, po to, żeby odciążyć drogi, które komunikują ruch lokalny – podkreśla.

Najprawdopodobniej cała jej rezerwa zostanie wykorzystywana w celu rozłożenia ruchu pomiędzy dzielnicami. Obecnie trwają prace nad przygotowaniem dokumentacji pod jej część w dzielnicy Białołęka.

Czytaj też:

Wzrost opłat lotniskowych dla przewoźników. Bilety mogą zdrożeć

NAJNOWSZE INFORMACJE
RADIO DLA CIEBIE
  • Warszawa: 101 FM
  • Ostrołęka: 100,8 FM
  • Ostrów: 87,6 FM
  • Płock: 101,9 FM
  • Radom: 89,1 FM
  • Siedlce: 103,4 FM
  • DAB+
PUBLICYSTYKA
MUZYKA


wydanie online:
nm@rdc.pl

© 2022 Polskie Radio S.A. Radio Dla Ciebie
Wszelkie prawa zastrzeżone