W tunelu przebiegającym pod Ursynowem w Warszawie trwają testy i odbiory. We wrześniu wykryto wady w nawierzchni, przez co trzeba było skuwać asfalt. Teraz, podczas kontroli strażaków, prawidłowo nie zadziałała wentylacja. W Radiu dla Ciebie sprawdzamy, czy jeszcze jesienią kierowcy pojadą tunelem Południowej Obwodnicy Warszawy.
RDC
- Na razie stanowisko straży jest negatywne. Czekamy na poprawę działania tych systemów. Po ponownym zgłoszeniu obiektu do odbioru do Państwowej Straży Pożarnej będą trwały dalsze prace odbiorowe - informuje starszy kapitan Straży Pożarnej w Warszawie Michał Konopka.
- Prowadzimy testy i odbiory 13 systemów bezpieczeństwa zainstalowanych w tunelu - mówi rzeczniczka stołecznego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Tarnowska.
- Są to np. testy oświetlenia awaryjnego, sprawdzanie systemu przesyłu danych, czujek przeciwpożarowych czy systemu odladzania. Odbywają się próby z gorącym dymem, które będą powtarzane m.in. w obecności straży pożarnej. Jest to związane z wprowadzeniem modyfikacji w sterowaniu wentylacją celem zwiększenia jej niezawodności - wyjaśnia.
Dopiero po pozytywnych odbiorach m.in. straży pożarnej i sanepidu GDDKiA złoży wniosek o pozwolenie na użytkowanie.
Od 22 grudnia kierowcy mają do dyspozycji ponad 15-kilometrowy odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy między węzłami Warszawa-Wilanów a Lubelska wraz z nowym mostem na Wiśle. Na trasę można dostać się przez cztery węzły: Warszawa-Wilanów, Wał Miedzeszyński, Patriotów i Lubelska.
Łączny koszt budowy trzech odcinków S2, stanowiących fragment Południowej Obwodnicy Warszawy, to ok. 4,6 mld zł, z czego blisko 1,7 mld zł to wysokość dofinansowania z Unii Europejskiej w ramach programu operacyjnego infrastruktura i środowisko.