Budowa POW opóźniona. "Zmiany nie mają związku z epidemią"

  • 05.05.2020 09:54

  • Aktualizacja: 01:47 26.07.2022

Południowa Obwodnica Warszawy otwarta później niż początkowo zakładano? - Na dwóch odcinkach budowy został przesunięty termin realizacji - poinformowała Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Zmiany w harmonogramie nie mają jednak związku z panującą epidemią koronawirusa.
Budowa Południowej Obwodnicy Warszawy POW została podzielona na trzy odcinki. Termin wykonania wszystkich został określony na sierpień 2020 roku. Żaden z odcinków nie zostanie zrealizowany w tym czasie. Jak zaznaczyła Małgorzata Tarnowska, opóźnienia nie wynikają z sytuacji epidemicznej w kraju.



Roszczenia wykonawców

- Jeżeli chodzi o zadanie A, czyli odcinek prowadzący przez Ursynów, to tutaj w rozpatrywaniu są roszczenia złożone przez wykonawcę - wyjaśniła Tarnowska. Na razie nie wiadomo, kiedy zostaną rozpatrzone, jednak na pewno w związku z tym zostanie przedłużony termin realizacji zadań na tym odcinku.

Tarnowska nie chciała powiedzieć, co jest przedmiotem roszczeń. Zapewniła, że data realizacji tego odcinka, będzie znana, gdy skończy się ich rozpatrywanie. Poinformowała ponadto, że "aneksowane" zostały terminy umowy dotyczące ukończenia prac na pozostałych dwóch odcinkach budowy - B i C. Zgodnie z zapisami aneksu zakończenia realizacji prac na odcinku B został określony w aneksie na październik bieżącego roku, a zakończenie pracy odcinka C - do grudnia 2020.

Fala na Wiśle, warunki gruntowe

Rzeczniczka GDDKiA wyjaśniła, że w przypadku przesunięć terminu na odcinku B, między węzłami Przyczółkowa i Wał Miedzeszyński, uwzględniono m.in. z uwagi na takie przyczyny, jak nieprzewidziane warunki gruntowe, czy odnotowaną w ubiegłym roku wysoką falę na Wiśle.

- Z kolei na odcinku C, dotyczącym budowy m.in. węzła Patriotów, jest przesunięcie, dlatego, że zostało zawarte porozumienie z PKP PLK związane z budową wiaduktu pod czwarty tor kolejowy, czego nie było w kontrakcie - dodała. Tarnowska zaznaczyła, że GDDKiA podlega ministerstwu infrastruktury. - Jesteśmy instytucją rządową i nie podlegamy pod Urząd m.st. Warszawy - podkreśliła.

- GDDKiA zatwierdza projekty tam, gdzie jest droga klasy S (teren skarbu państwa), a miasto opiniuje. Natomiast poza eską, ale w granicach naszej inwestycji, a więc tam, gdzie przebudowujemy układ miejski, my opiniujemy, a zatwierdza miasto - wyjaśniła.

Trzy odcinki

Budowa drogi ekspresowej "S2 Południowa Obwodnica Warszawy" jest realizowana z podziałem na zadanie A - między węzłami Puławska i Przyczółkowa o długości ok. 4,6 km, zadanie B - między węzłami Przyczółkowa - Wał Miedzeszyński (ok. 6,5 km) oraz zadanie C -  między węzłami Wał Miedzeszyński - Lubelska (ok. 7,5 km).

Pierwotnie planowany termin zakończenia realizacji inwestycji to III kwartał 2020 roku.

Szczegóły dotyczą inwestycji TUTAJ.

Źródło:

PAP

Autor:

PG