Blisko 100 mln zł miasto zapłaci za przeniesienie części biur ratusza

  • 19.07.2021 08:38

  • Aktualizacja: 14:14 30.08.2022

Niestety musimy opuścić nasze siedziby przy Kredytowej i Marszałkowskiej - mówi Monika Beuth-Lutyk z urzędu Warszawy. Ratusz przygotowuje do przeprowadzki kilka swoich biur. Za ich przeniesienie miasto zapłaci blisko 100 milionów złotych. Biura znajdą się w Śródmieściu, w nowym budynku obok rotundy - Widok Towers.
- Jest pięć biur, w tym wszystkie biura księgowości oraz całe biuro architektury, do którego jeszcze dołączy miejska pracownia architektoniczna, w sumie 600 osób. Musieliśmy dosyć pilnie znaleźć nową lokalizację położoną w centrum miasta, z dobrym dojazdem - mówi Beuth-Lutyk.

Rzeczniczka ratusza przekazuje, że miasto otrzymało bardzo korzystną ofertę od właścicieli wieżowca. - Będziemy płacić ok. 18 mln zł rocznie. Umowa została wybrana z uwagi na korzystne warunki i obejmuje również eksploatację, sprzątanie i konserwację w nowoczesnym budynku, który wbrew pozorom jest tańszy w eksploatacji niż różnego typu starsze biurowce - wyjaśnia.

Urzędy zajmą piętra -1, część parteru oraz piętra biurowe od 2 do 9. Przeprowadzka zaplanowana jest na przyszły rok.

Źródło:

RDC

Autor:

Adam Abramiuk/PA