Szanowni Państwo,

oferujemy kompleksowe szkolenia kierowane do osób, które planują lub współpracują ze "światem mediów. Zakres tematów został przygotowany z myślą o osobach, które w swojej pracy mają kontakt z dziennikarzami telewizyjnymi i radiowymi w tym dla rzeczników prasowych, ludzi biznesu, a także dla osób chcących wzmocnić swój wizerunek i autoprezentację. Szkolenia objęte są klauzulą poufności.

Szkolenia prowadzą doświadczeni dziennikarze radiowi, wysokiej klasy specjaliści od obrazu, mowy i wizerunku. Osoby z wieloletnim doświadczeniem medialnym w teorii i praktyce.

To ludzie dzięki którym wszystkie drzwi do świata mediów będą uchylone. Reszta jest wynikiem Państwa indywidualnych predyspozycji, zaangażowania i praktyki.

Każdy kurs będzie potwierdzony certyfikatem Radia dla Ciebie.

Proponujemy szkolenia:

Grupowe (max 7 osób)
Indywidualne
W siedzibie Polskiego Radia Dla Ciebie (Warszawa
ul Myśliwiecka 3/5/7)
Wyjazdowe

Zakres szkoleń:

Praktyczne i teoretyczne przygotowanie do wystąpień publicznych
Świadome i swobodne posługiwanie się głosem
Zasady komunikacji z mediami
Kreowanie wizerunku personalnego

Modele szkoleń:

Szkolenie standardowe w zakresie proponowanym przez Dział Szkoleń Medialnych ( Moduły I - VI)
Dostosowanie zakresu szkoleń do osobistych potrzeb (możliwość wyboru Modułów)
Określenie zakresu szkoleń po indywidualnej ocenie i klasyfikacji uczestnika (wyboru modułów dokonują Trenerzy)

Czas trwania szkolenia:

Jednodniowe
Dwudniowe

SZKOLENIA STANDARDOWE:

Moduł I. Budowanie wiarygodności i profesjonalizmu brzmieniem głosu.

1. Trema - sposoby radzenia sobie z tremą. Jak kreatywnie wykorzystać tremę.
a. prawidłowe oddychanie, ułatwiające rozluźnienie i sprzyjające gotowości mówienia w każdej sytuacji,
b. sposoby panowania nad mimiką, aby umiejętnie ukryć zdenerwowanie,
c. świadoma, swobodna postawa.

2. Głos - cechy głosu i możliwości ich zmiany.
a. panowanie nad wysokością głosu, która ma wpływ na wrażenie słuchacza,
b. panowanie nad tempem mówienia,
c. dynamika głosu utrzymująca uwagę słuchacza.

3. Intonacja - jak zapobiec obniżeniu uwagi słuchacza lub zniechęceniu go do słuchania audycji.
a. umiejętność zamykania zdań, dążenie do stanowczego i pewnego brzmienia,
b. rola pauzy w zdaniu,
c. logiczne akcentowanie.

4. Wyrazistość - medialne standardy wypowiadania się, a komunikatywność.
a. usprawnianie pracy narządów mowy,
b. ćwiczenia poprawiające dykcję,
c. precyzja brzmienia i jej wpływ na wiarygodność.

Moduł II. Zasady poprawnej wymowy polskiej.

1. Rozbieżności między mową, a pismem.

2. Wady wymowy.

3. Elementy fonetyki polskiej (wymowa samogłosek ustnych, nosowych, wmowa spółgłosek).

4. Gwara i regionalizmy w mowie.

Moduł III. Zasady funkcjonowania w mediach.

1. Radio, prasa, telewizja, internet – kto jest kim?

2. Dlaczego warto rozmawiać z dziennikarzami?

3. Z kim i jak się kontaktować?

4. Jak zacząć i kontynuować współpracę z dziennikarzami?

5. Jak się przygotować do wywiadu?

Moduł IV. Sposoby zarządzania informacją i dotarcia z nią do mediów.

1. Jak budować historie, które się "sprzedadzą", czyli sposoby kreowania komunikatów prasowych do poszczególnych rodzajów mediów – praktyczne wskazówki - warsztaty

2. Rozmowa z dziennikarzem, technika odpowiedzi i autoryzacja tekstu.
a. Narzędzia komunikowania bezpośredniego - warsztaty
b. wywiad,
c. wypowiedź,
d. rozmowa telefoniczna.

Moduł V. Praca z mikrofonem i jej kontekst podczas wystąpień publicznych.

Wywiady radiowe,
a. praktyczne porady zachowania się przed mikrofonem,
b. trening wypowiedzi,
c. ćwiczenia z odsłuchami nagrań wypowiedzi Uczestników,
d. jak udzielać wywiadu radiowego, jak się do niego przygotować i co mieć ze sobą - porady.

Moduł VI. Normy zachowań i trening wystąpień przed kamerą TV.

1. Przygotowanie do wypowiedzi przed kamerą:
a. charakteryzacja , stylizacja.
b. czego się wystrzegać, a o czym pamiętać

2. Rodzaje wypowiedzi przed kamerą:
a. monolog (wypowiedź wprost do kamery, wypowiedź do dziennikarza)
b. dialog (rozmowa z jedną albo wieloma osobami)

3. Dlaczego czas wypowiedzi ma znaczenie.

4. Jak należy się zachowywać przed kamerą, a czego unikać.
a. zachowanie, gesty
b. korzystne ustawienie kamery dla udzielającego wypowiedzi.

5. Czym różnią się wypowiedzi w studiu od pracy w terenie.

6. Co występujący przed kamerą powinien wiedzieć o pracy operatora kamery i dlaczego.

7. Przykłady dobrej lub nieumiejętnej pracy przed kamerą na podstawie materiałów archiwalnych.

SZKOLENIA DODATKOWE - Propozycje:

Moduł VII. Budowa marki osobistej i firmowej w nowych mediach.

Szkolenie jest kierowane do osób odpowiedzialnych za marketing i wizerunek firmy którzy chcą wykorzystać internet do kształtowania wartości przedsiębiorstwa oraz osobom, dla których wizerunek w sieci i budowa marki osobistej jest ważny.

Rozwój internetu determinuje do wykorzystania wszystkich niezbędnych form komunikacji, promocji i utrwalania czy budowania wizerunku, marki.

Szkolenie zapewni zapoznanie się z platformami internetowymi służącymi budowaniu marki, zostaną zaprezentowane case study (analizy przypadku).

Istnieje możliwość przeprowadzenia analizy konkretnej marki i uzyskanie rekomendacji w trakcje zajęć.

Po szkoleniu uczestnicy bedą swobodnie poruszać się w tematyce nowych mediów, nowoczesnej komunikacji, a także poznają wiele platform internetowych.

Moduł VIII. O Sztuce Prowadzenia Rozmowy

Zajęcia pozwalające na przygotowanie do konwersacji nawet z bardzo trudnym rozmówcą. O tematach zaczynajach rozmowę i pozwalających przełamać pierwsze lody. Po zajęciach nabierzesz większej pewności siebie i swobody w rozmowie.

Zakres Szkolenia:
1. Co to jest „rozmowa"

2. „Bo do tanga trzeba dwojga”, czyli o relacjach pomiędzy pytającym a przepytywanym.

3. Rozmowa „na temat” ...

4. Czy rozmowa to tylko pytania i odpowiedzi, czyli co się kryje pomiędzy słowami.

5. Otwarcie i zakończenie. Rzecz o przedstawieniu i zamknięciu tematu.

6. Które pytania są przygotowane, a które pojawiają się „z głowy".

7. „Dziennikarska ciekawość”, czyli o pytaniach sprowokowanych odpowiedziami rozmówcy.

8. Różnice i podobieństwa między rozmową w radiu, telewizji, gazecie.

9. Rozmowa „przy okazji” (impreza towarzyska) Jak sprawić „dobre wrażenie” przekładające się na sukces zawodowy.

Moduł IX. Znaczenie kolorów. Kolor w kontaktach międzyludzkich. Wizerunek w biznesie.

Zakres Szkoleń:
1. Historia psychologii koloru.

2. Analiza kolorystyczna czyli indywidualna paleta barw i jej wpływ na nasz wizerunek i samopoczucie (dla kobiet i mężczyzn).

3. Analiza kolorystyczna a stylizacja i makijaż.

4. Psychologia koloru w kontaktach międzyludzkich. Jaki sygnał wysyłamy kolorem?

5. Psychologia koloru a odmienność kulturowa- co musimy wiedzieć by poprawnie komunikować się ze światem

6. Psychologia koloru w życiu codziennym. Jak wykorzystać kolor?

7. Analiza sylwetki. Złudzenia optyczne w kształtowaniu poprawnych proporcji.

8. Dress code w biznesie

9. Istota koloru w strategii rozwoju firmy

10. Kolor i stylizacja w wystąpieniach publicznych

11. Kolor jako tajna broń sprzedawcy

12. Kolor a nasze otoczenie i jego wpływ na nasze zdrowie.

13. Kolor dla "kucharzy" jak kolor wpływa na zmysły smaku?

14. Warsztaty z analizy kolorystycznej. Testy kolorystyczne i makijażowe.

Moduł X. Praktyczna i teoretyczna wiedza niezbędna dla didżeja i prezentera muzycznego.

Jak przygotować atrakcyjną imprezę?
1. Imprezy klubowe, eventy, bankiety, studniówki, wesela.
a. Znajomość odpowiedniego dobierania repertuaru muzycznego dla poszczególnych rodzajów imprez.
b. Techniczne różnice w budowaniu programu muzycznego.
c. Techniczna obsługa sprzętu muzycznego oraz jego optymalna konfiguracja w kontekście powyższych rodzajów imprez.
d. Przygotowanie odpowiedniego scenariusza imprezy.
e. Stosowna kreacja wizerunku prowadzącego imprezę.
f. Znajomość zwyczajów, tradycji, konkursów, zachowań integrujących gości.

Miksowanie nagrań.
1. Teoretyczne podstawy łączenia nagrań.
2. Zajęcia praktyczne klubowego miksowania.
3. Zasady tworzenia set-ów muzycznych.
4. Zajęcia praktyczne miksowania przy użyciu mikrofonu.

Prawne aspekty publicznego odtwarzania muzyki.
1. Skąd wynika obowiązek opłat w kontekście publicznego odtwarzania muzyki?
2. Rodzaje tantiemów wynikających z publicznego odtwarzania muzyki.
3. Kto jest zobowiązany do uregulowania należności?
4. Organizacje zbiorowego zarządzania i ich rola na rynku muzycznym.

Budowanie wiarygodności i profesjonalizmu brzmieniem głosu.
1. Trema - sposoby radzenia sobie z tremą. Jak kreatywnie wykorzystać tremę?
a. prawidłowe oddychanie, ułatwiające rozluźnienie i sprzyjające gotowości mówienia w każdej sytuacji,
b. sposoby panowania nad mimiką, aby umiejętnie ukryć zdenerwowanie
c. świadoma, swobodna postawa.

2. Głos - cechy głosu i możliwości ich zmiany.
a. panowanie nad wysokością głosu, która ma wpływ na wrażenie słuchacza,
b. panowanie nad tempem mówienia,
c. dynamika głosu utrzymująca uwagę słuchacza.

3. Intonacja - jak zapobiec obniżeniu uwagi słuchacza lub zniechęceniu go do słuchania audycji.
a. umiejętność zamykania zdań, dążenie do stanowczego i pewnego brzmienia,
b. rola pauzy w zdaniu,
c. logiczne akcentowanie.

4. Wyrazistość - medialne standardy wypowiadania się, a komunikatywność.
a. usprawnianie pracy narządów mowy,
b. ćwiczenia poprawiające dykcję,
c. precyzja brzmienia i jej wpływ na wiarygodność.

Budowa marki osobistej i firmowej w nowych mediach.
Szkolenie jest kierowane do osób dla których wizerunek w sieci i budowa marki osobistej jest ważny. Wizerunek ten jest kluczowy w zdobywaniu zleceń i bookingów.
Rozwój internetu determinuje do wykorzystania wszystkich niezbędnych form komunikacji, promocji i utrwalania czy budowania wizerunku i marki.
Szkolenie zapewni zapoznanie się z platformami internetowymi służącymi budowaniu marki, zostaną zaprezentowane case study (analizy przypadku).
Istnieje możliwość przeprowadzenia analizy konkretnej marki i uzyskanie rekomendacji w trakcje zajęć. Po szkoleniu uczestnicy będą swobodnie poruszać się w tematyce nowych mediów, nowoczesnej komunikacji, a także poznają wiele platform internetowych.

Najbliższe Spotkania: CZERWIEC 2018

Kreatywni w biznesie

Kobieta nowoczesna

Legalne odtwarzanie muzyki w miejscach publicznych

Legalne odtwarzanie muzyki w miejscach publicznych oraz skuteczny marketing w nowych mediach.

Teoretyczne i praktyczne podstawy miksowania nagrań (CD, Vinyl, Digital)

Kontakt

Imię i nazwisko (wymagane)

Adres email (wymagane)

Temat

Treść wiadomości

Paweł Bobrowski

tel. 601 216 627

szkolenia@rdc.pl