Jest sprawa

"Będzie pani płaciła niższe rachunki", czyli jak firmy oszukują konsumentów [POSŁUCHAJ]

  • Elżbieta Uzdańska

  • 25.02.2016
  • 42 min 06 s

Krótki opis odcinka

- Przyszedł do mnie do domu przedstawiciel firmy telekomunikacyjnej, który zaoferował mi lepsze warunki umowy i zapewnił, że bierze na siebie załatwienie sprawy z dotychczasowym dostawcą usług – wyjaśniała w RDC Halina Kociszewska. Ostatecznie, 85-letnia kobieta została z dwoma rachunkami i karami do zapłacenia. - To niestety częste praktyki – przyznał w audycji „Jest sprawa” Maciej Chmielowski, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. - Często jest to robione tak, żeby konsument nie zorientował się, z kim ma do czynienia – wyjaśniał Chmielowski. Jak tłumaczył, klient jest kuszony hasłem „zapłaci pan/pani niższe rachunki”. Efekt jest taki, że konsument zostaje z dwiema umowami, a wypowiedzenie którejkolwiek z nich, wiąże się z koniecznością opłacenia wysokich kar. "Trzeba pamiętać o swoich prawach" Grażyna Gadomska-Krawczun, Miejski Rzecznik Konsumentów w Siedlcach przyznała, że często ma do czynienia z tego typu sytuacjami. - Częste są też problemy z dostawcami energii – zaznaczyła. Goście RDC zwrócili uwagę, że dozwolone jest poszukiwanie przez firmy nowych klientów, ale niedozwolone jest wprowadzanie konsumenta w błąd. - Trzeba pamiętać o swoich prawach - mówił Chmielowski. Jak doradzał, ważne jest, żeby dokładnie dowiedzieć się, kto przedstawia nam usługę (czy firma, z którą mamy już podpisaną umowę, czy inna). - Jeśli się okaże, że inna, na spokojnie dowiedzmy się, co nam grozi za zerwanie dotychczasowych zobowiązań - podkreślał. - Mamy 14 dni na zerwanie umowy zawartej na odległość czy poza lokalem przedsiębiorcy - zaznaczał.  

Opis odcinka

- Przyszedł do mnie do domu przedstawiciel firmy telekomunikacyjnej, który zaoferował mi lepsze warunki umowy i zapewnił, że bierze na siebie załatwienie sprawy z dotychczasowym dostawcą usług – wyjaśniała w RDC Halina Kociszewska. Ostatecznie, 85-letnia kobieta została z dwoma rachunkami i karami do zapłacenia. - To niestety częste praktyki – przyznał w audycji „Jest sprawa” Maciej Chmielowski, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

- Często jest to robione tak, żeby konsument nie zorientował się, z kim ma do czynienia – wyjaśniał Chmielowski. Jak tłumaczył, klient jest kuszony hasłem „zapłaci pan/pani niższe rachunki”. Efekt jest taki, że konsument zostaje z dwiema umowami, a wypowiedzenie którejkolwiek z nich, wiąże się z koniecznością opłacenia wysokich kar.

"Trzeba pamiętać o swoich prawach"

Grażyna Gadomska-Krawczun, Miejski Rzecznik Konsumentów w Siedlcach przyznała, że często ma do czynienia z tego typu sytuacjami. - Częste są też problemy z dostawcami energii – zaznaczyła. Goście RDC zwrócili uwagę, że dozwolone jest poszukiwanie przez firmy nowych klientów, ale niedozwolone jest wprowadzanie konsumenta w błąd. - Trzeba pamiętać o swoich prawach - mówił Chmielowski.

Jak doradzał, ważne jest, żeby dokładnie dowiedzieć się, kto przedstawia nam usługę (czy firma, z którą mamy już podpisaną umowę, czy inna). - Jeśli się okaże, że inna, na spokojnie dowiedzmy się, co nam grozi za zerwanie dotychczasowych zobowiązań - podkreślał. - Mamy 14 dni na zerwanie umowy zawartej na odległość czy poza lokalem przedsiębiorcy - zaznaczał.

 

Kategorie:

OGÓLNY OPIS PODCASTU

Jest sprawa

Odcinki podcastu (2693)

  • Problem z segregacją odpadów w Warszawie

    • 16.05.2024

    • 20 min 36 s

  • Powrót do sprawy związanej z Osiedlem Przyjaźń

    • 16.05.2024

    • 24 min 28 s

  • Niepewna przyszłość Domu Matki na warszawskiej Białołęce

    • 15.05.2024

    • 17 min 23 s

  • Przedwojenne kamienice w Warszawie do remontu

    • 15.05.2024

    • 26 min 06 s

  • Niszczenie rezerwatu przyrody Wyspy Zawadowskie

    • 14.05.2024

    • 13 min 42 s

  • Przemoc wobec dzieci w sporcie

    • 14.05.2024

    • 30 min 28 s

  • Plany, priorytety i wyzwania nowej Rady Warszawy

    • 13.05.2024

    • 45 min 34 s

  • Konsultacje społeczne w sprawie nocnej sprzedaży alkoholu w Warszawie

    • 09.05.2024

    • 18 min 24 s

  • Jak zadbać o zabytki na Pradze-Północ?

    • 09.05.2024

    • 27 min 37 s

  • Co dalej ze "Szpiegowem"?

    • 08.05.2024

    • 20 min 23 s

1
2
3
...
268
269
270