Wschód ściga się z zachodem. Zajrzeliśmy na budowę warszawskiego metra

  • 28.02.2017 11:32

  • Aktualizacja: 13:57 30.08.2022

Zachód goni wschód. W RDC podsumowujemy stan rozbudowy drugiej linii metra w Warszawie.
- Wolski odcinek nadrabia zaległości po tym, jak opóźniło się wydanie pozwoleń na budowę - mówi prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk.



Dane na koniec stycznia wskazywały, że po prawej stronie Wisły wykonano już 20 procent inwestycji. Po lewej natomiast - zaledwie trzy. - Prace wre - podkreśla Krzysztof Piasecki, przedstawiciel wykonawcy wolskiego odcinka.

Na stacji Młynów i Płocka również przebudowywana jest sieć podziemna. W kwietniu ma zostać uwolniona dla kierowców ulica Wolska. Wtedy zamknięta zostanie ulica Płocka. Prace mają się zakończyć pod koniec 2019 roku.



Według planów miasta, do 2019 r. centralny odcinek II linii metra ma zostać rozbudowany o sześć stacji - to tzw. etap 3+3. W kierunku Bemowa, z ronda Daszyńskiego, trzy planowane stacje to: "Płocka", umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; "Młynów", planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny; "Księcia Janusza" pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Ten odcinek metra rozbuduje turecka firma Gulermak za ponad 1,1 mld zł.

Z kolei w kierunku Targówka centralny odcinek II linii metra zostanie rozbudowany o trzy stacje nazywane: "Szwedzka", pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; "Targówek" w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. Ossowskiego: "Trocka" w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką. Stacje wybuduje włoska firma Astaldi za ponad 1 mld zł.

Źródło:

RDC,PAP/fot. Metro Warszawskie

Autor:

Cyryl Skiba