SŁUCHAJ ONLINE
MENU
+48 22 645 56 84 | rdc@rdc.pl

Warszawa czeka na kolejne stacje II linii metra. „Budowa idzie zgodnie z planem”

fot. RDC

Budowa II linii metra idzie zgodnie z planem – podkreśliła w czwartek prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz. Według wiceprezydent stolicy Renaty Kaznowskiej prace idą nie tylko zgodnie z planem, ale wręcz go wyprzedzają.

Obecnie trwa budowa dwóch nowych odcinków drugiej linii metra na zachód i północny-wschód, czyli trzech stacji na Woli i trzech na Targówku. Na placu budowy na wysokości stacji przy ulicy Księcia Janusza na Woli montowana jest tarcza TBM Krystyna, która na początku lutego rozpocznie budowę tunelu w kierunku stacji Rondo Daszyńskiego. Tarcza będzie drążyła tunel w gruncie i równocześnie montowała betonową obudowę. Miesiąc po Krystynie ruszy druga tarcza, Maria, która wydrąży drugi, równoległy tunel.

W czwartek na terenie budowy stacji przy ulicy Księcia Janusza prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz, wiceprezydent Renata Kaznowska, burmistrz dzielnicy Wola Krzysztof Strzałkowski, prezes warszawskiego metra Jerzy Lejk oraz przedstawiciel wykonawcy prac, firmy Gulermak Krzysztof Piasecki spotkali się z dziennikarzami.

– Lada moment rozpocznie prace drążenia tuneli w kierunku stacji: Rondo Daszyńskiego – mówił Krzysztof Piasecki, kierownik inwestycji.

– Zakończyły się już główne prace konstrukcyjne – powiedziała Anna Bartoń, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego.

– Mimo, że prace będą się odbywały całodobowo mieszkańcy nie odczują ich skutków – mówił Bartosz Sawicki z firmy Gulermark.

Według Gronkiewicz-Waltz „wszystko idzie zgodnie z planem”. – Tunele we wschodniej części Warszawy, na Pradze, są już praktycznie skończone, w tej chwili zostało tam już kładzenie torowiska i wyposażanie tuneli od strony wewnętrznej – podkreśliła. Jak dodała, pracy po stronie Woli zostało „jeszcze trochę”. – Myślę, że w roku 2019 będzie zakończona i jedna i druga część budowy – zaznaczyła.

Renata Kaznowska podkreśliła, że wszystko nie tylko idzie zgodnie z planem, ale wręcz ten plan jest „troszeczkę wyprzedzany”. – Jesteśmy w harmonogramie przed czasem i tutaj i na wschodnim odcinku; trzymamy kciuki, bo inwestycja idzie naprawdę znakomicie – oświadczyła.

Warszawskie metro składa się obecnie z dwóch linii. Druga linia została otwarta w 2015 roku, przy wsparciu finansowym Unii w wysokości 776 mln euro. W styczniu 2017 roku UE zainwestowała również 432 mln euro w drugi etap prac na drugiej linii. Inwestycja dotycząca II linii metra jest zlokalizowana w dzielnicach Wola i Bemowo (odcinek zachodni) oraz Targówek (odcinek wschodnio-północny). Obejmuje budowę trzech stacji na odcinku wschodnio-północnym, dwóch na odcinku zachodnim i zakup 17 pociągów. Jej całkowita wartość to ponad 3,5 mld zł. Niemal 2 mld zł to dotacja unijna.

Pierwszą linią metra, która w całości działa od października 2008 r., dziennie jeździ ok. 500 tys. pasażerów. Pociągi na drugiej linii metra rozpoczęły kursowanie w marcu 2015 r. i dziś przewożą ponad 140 tys. pasażerów dziennie.

RADIO DLA CIEBIE
  • Warszawa: 101 FM
  • Ostrołęka: 100,8 FM
  • Ostrów: 87,6 FM
  • Płock: 101,9 FM
  • Radom: 89,1 FM
  • Siedlce: 103,4 FM
  • DAB+


PUBLICYSTYKA
MUZYKA


wydanie online:
nm@rdc.pl

© Copyright 2016 by Polskie Radio S.A. Radio Dla Ciebie
Wszelkie prawa zastrzeżone