W 2019 r. będą cztery przejścia naziemne przy rondzie Dmowskiego

  • 03.01.2018 18:18

  • Aktualizacja: 23:07 25.07.2022

W 2019 r. w Warszawie powstaną cztery naziemne przejścia dla pieszych wraz z przejazdami dla rowerzystów wokół ronda Dmowskiego. Piesi nie będą musieli schodzić pod ziemię, aby przejść przez Aleje Jerozolimskie i ul. Marszałkowską - zapowiedział w środę stołeczny ratusz.
Obecnie na rondzie Dmowskiego są tylko przejścia podziemne, które utrudniają poruszanie się osób starszych, rodziców z wózkami, czy osób niepełnosprawnych. Dlatego władze miasta zdecydowały, że będą tu także przejścia naziemne. Na razie ratusz zaprezentował koncepcje przejść przez Aleje Jerozolimskie i ul. Marszałkowską.



Kolejnym krokiem będzie zamówienie potrzebnej dokumentacji, a następnie przebudowa w terenie. Prace projektowe rozpoczną się w tym roku, a przejścia będą gotowe w 2019 r. - deklarują miejscy urzędnicy. Koncepcja zakłada, że powstaną cztery przejścia naziemne. Pierwsze przez ul. Marszałkowską po północnej stronie, za ul. Widok. Zaplanowany jest tu także przejazd rowerowy i odcinek drogi rowerowej do ul. Widok (z kontra ruchem rowerowym) oraz rowerowe połączenie do ul. Poznańskiej. Drugie przejście przez ul. Marszałkowską będzie po jej południowej stronie, na wysokości ul. Nowogrodzkiej. Rowerzyści będą mogli tu przejechać przez ul. Marszałkowską wzdłuż ul. Nowogrodzkiej (z kontra ruchem rowerowym).

Kolejne przejście będzie przez Aleje Jerozolimskie, po wschodniej stronie, na wysokości ul. Parkingowej. Projektanci nie wrysowali tam przejazdu rowerowego, bo nie łączyłby się on siecią dróg rowerowych, ale zostawiają tam rezerwę terenu na przyszłość - zaznaczył ratusz. Czwarte przejście będzie przez Aleje Jerozolimskie po zachodniej stronie na wysokości ul. Poznańskiej. Jest tu także przejazd rowerowy i droga rowerowa łącząca ul. Poznańską (z kontra ruchem rowerowym) z Widok.

Wszystkie przejścia będą miały szerokość ok. ośmiu metrów i azyle pomiędzy jezdniami. Do każdego z nich przedłużone zostaną przystanki tramwajowe, wszystkie będą miały po ok. 66 m czyli tyle ile potrzebują dwa tramwaje, a wejście na nie ułatwią pasażerom łagodne rampy. Przy przejściach będzie sygnalizacja świetlna podłączona do Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem. Ratusz zapewnia, że czas zielonego światła będzie na tyle długi, aby piesi mogli przejść przez obydwie jezdnie bez zatrzymywania się.

Miasto zaznaczyło, że przygotowanie koncepcji przejść poprzedziły badania ruchu. W godzinach szczytu porannego przez rondo przejeżdża ponad siedem tys. samochodów na godzinę, a popołudniowego ok. 6,6 tys. Rano przechodzi tamtędy ponad 14 tys. osób na godzinę, a po południu prawie 22 tys.

Źródło:

PAP

Autor:

RDC