Sześć koncepcji na budowę kolejnych stacji II linii metra
Do Metra Warszawskiego wpłynęło sześć ofert w konkursie na koncepcję rozbudowy II linii metra w kierunku Bemowa i Bródna. Na każdy z odcinków wpłynęły po trzy prace - poinformowała we wtorek rzeczniczka Metra Warszawskiego Anna Bartoń.
We wtorek upłynął termin na zgłaszanie prac w konkursie na koncepcję architektoniczno-budowlaną rozbudowy II linii metra o kolejne pięć stacji. W ramach tzw. etapu 2+3 powstaną trzy stacje w kierunku północno-wschodnim, na Targówku i Bródnie, oraz dwie stacje w kierunku zachodnim, na Woli i Bemowie.
Według założeń miasta stacje te mają powstać do 2022 r.
Bartoń zaznaczyła, że w konkursie jedna pracownia mogła złożyć koncepcję rozbudowy na jeden fragment (albo w kierunku zachodnim, albo północno-wschodnim). Teraz złożone oferty oceni sąd konkursowy.
Rzeczniczka Metra poinformowała, że jest jeszcze za wcześnie na mówienie o tym, kiedy poznamy zwycięskie prace, koncepcje są złożone anonimowo. Ujawnienie autorów prac nastąpi po wybraniu najlepszej oferty.
Zanim powstanie pięć stacji w etapie 2+3, Metro Warszawskie najpierw wybuduje sześć stacji (etap 3+3), po trzy na wschód i na zachód od odcinka centralnego.
Pod koniec października Metro wybrało firmy, które zrealizują etap 3+3. Turecka firma Gulermak wybuduje trzy stacje w kierunku Bemowa, a włoska Astaldi trzy w kierunku Targówka. Pierwsza z nich wycenił swoje usługi na 1,1 mld zł, a druga na 1 mld zł. Obie firmy wcześniej tworzyły konsorcjum, które zbudowało centralny odcinek II linii metra.