Środki na koncie Astaldi przeznaczone na rozbudowę II linii metra zablokowane przez bank
Firma Astaldi straciła dostęp do konta z pieniędzmi na realizację rozbudowy II linii metra w Warszawie. Zablokował je bank Pekao S.A. Rzecznik spółki poinformował nas w rozmowie telefonicznej, że wykonawca zwrócił się już do banku z wnioskiem o natychmiastowe odblokowanie dostępu do środków. Chodzi o kwotę ok. 40 milionów złotych.
Jak informuje rzecznik Astaldi, wykonawca wezwał bank do przywrócenia funkcjonalności serwisu transakcyjnego. Nieoficjalnie bank tłumaczył się problemami technicznymi. Spółka nie otrzymała dotychczas żadnego wyjaśnienia w tej sprawie.Nie tylko metroO problemach Astaldi było głośno w minionym tygodniu, gdy spółka wypowiedziała umowę na remont linii kolejowej Warszawa-Lublin. Nie zapłaciła kilkudziesięciu milionów złotych swoim podwykonawcom.
Przedstawiciele warszawskiego ratusza zapewniali wówczas, że rozbudowa II linii metra jest niezagrożona. Astaldi realizuje ten kontrakt w konsorcjum z firmą Gulermak.
Odstąpienie od dwóch kontraktówW piątek, w związku z niepodjęciem przez Astaldi i konsorcjantów prac na dwóch kontraktach,
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. złożyły oświadczenia o odstąpieniu od obu umów z winy konsorcjantów.
Komunikat przypomina, że PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. drugiego października wezwały Astaldi wraz z konsorcjantami, do podjęcia prac na linii kolejowej nr 7 na odcinku Dęblin – Lublin oraz linii Poznań – Leszno.
„PLK nie pozostawiły podwykonawców Astaldi S.p.A, którzy nie otrzymali należności za wykonana pracę, bez wsparcia. Spółka podjęła nadzwyczajne działania względem regulowania należności dla podwykonawców. Określono najszybszy i zgodny z prawem sposób procedowania dokumentów, który pozwoli podwykonawcom uzyskać należności wynikające ze zobowiązań Astaldi S.p.A. Wczoraj 4 października należności w wysokości 14 mln zł otrzymało 5 firm, we wtorek były wypłaty dla podwykonawców w Lesznie. Dziś również wypłacono 0,5 mln zł podwykonawcom na linii poznańskiej” – głosi komunikat, podpisany przez rzecznika PKP PLK Mirosława Siemieńca.
Astaldi odpowiada także za budowę Południowej Obwodnicy Warszawy. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapewniła, że prace idą zgodnie z planem.