SŁUCHAJ ONLINE
MENU
+48 22 645 56 84 | rdc@rdc.pl
05:00 - 07:00
Skoro świt
prowadzi: Robert Łuchniak
Robert Łuchniak

Radom: PiS żąda odwołania wiceprezydenta miasta

fot. fotopolska.eu

Niewłaściwe decyzje i złe przygotowanie inwestycji drogowych zarzuca PiS władzom Radomia. Politycy tej partii zaapelowali do prezydenta miasta o odwołanie swojego zastępcy odpowiedzialnego za infrastrukturę drogową.

Politycy PiS odnieśli się na poniedziałkowej konferencji prasowej do kilku ważnych inwestycji drogowych planowanych przez władze Radomia. Jedną z nich jest przebudowa ponad pięciokilometrowego odcinka ul. Żółkiewskiego i Alei Wojska Polskiego, stanowiących miejskie fragmenty przebiegających przez Radom dróg krajowych nr 12 i 9. Koszt inwestycji szacuje się na ok. 120 mln zł.

Wątpliwości ws. budowy trasy N-S

Poseł PiS Marek Suski zarzucił władzom miasta, że podjęły błędną decyzję, nie składając wniosku o przyznanie na ten cel środków z państwowej subwencji drogowej. Według niego, Radom miał szansę otrzymać na ten cel 60 mln zł. Suski wytknął też władzom miasta złożenie niekompletnej dokumentacji na dofinansowanie z subwencji drogowej innej inwestycji – budowy tzw. trasy N-S, łączącej południową część Radomia z północną częścią miasta. W związku z brakiem niektórych dokumentów, uzyskanie dotacji przez Radom, stoi teraz pod znakiem zapytania. – W związku z tym, że mamy do czynienia z katastrofą, żądamy od prezydenta Radomia odwołania nieudolnego zastępcy i powołania kogoś, kto będzie potrafił zabiegać o interesy miasta bardziej skutecznie – stwierdził Suski.

Prezydent przeciwny

Poproszony o komentarz prezydent Radomia Radosław Witkowski stwierdził, że nie zamierza odwoływać swojego zastępcy Konrada Frysztaka. – Po raz kolejny politycy PiS próbują bić się w szerokie piersi prezydenta Frysztaka za swoje grzechy i zaniechania – stwierdził na konferencji prasowej Witkowski. Dodał, że w kampanii wyborczej PiS, w ramach tzw. kontraktu dla Radomia, symbolicznie podpisanego przez prezesa Jarosława Kaczyńskiego, obiecywał, że jeśli wygra wybory, wówczas przebudowa zostanie sfinansowana z budżetu państwa. Zdaniem prezydenta Radomia mogłoby to się wiązać z dofinansowaniem inwestycji w kwocie nawet do 80 proc. jej wartości. Tymczasem – jak przekonywał Witkowski – dotacja z subwencji drogowej nie byłaby wyższa niż 50 proc. kosztów inwestycji. – Otwarcie mogę zadeklarować, że miasto jest gotowe udźwignąć wkład własny w wysokości 20 proc., a na resztę pieniędzy liczmy w ramach realizacji przez PiS tzw. kontraktu dla Radomia – zapowiedział Witkowski.

Poprawki po PiS

Wiceprezydent Frysztak, którego odwołania domaga się PiS, stwierdził, że budowa trasy N-S to „jeden z kilu przykładów inwestycji, które należy poprawiać po poprzednikach”, czyli PiS rządzącym w Radomiu przez dwie kadencje samorządu. Zaznaczył, że kiedy obejmował swój urząd, inwestycja była dopiero w planach i trzeba było zacząć gromadzić potrzebne dokumenty. Frysztak przyznał, że dokumentacja wniosku o dofinansowanie budowy trasy N-S z subwencji drogowej, którą złożył radomski magistrat w resorcie infrastruktury i budownictwa, nie była kompletna, jednak miasto zapowiedziało, że ją uzupełni i poprosiło o wydłużenie terminu. Według wiceprezydenta, nawet jeśli resort rozwoju odrzuci radomski projekt, inwestycja będzie realizowana przez miasto. – Jeszcze w tym roku na przełomie pierwszego i drugiego półrocza rozpoczną się prace, a skończą w drugiej połowie przyszłego roku – dodał Frysztak. Zaznaczył, że miasto złożyło też rezerwowy projekt budowy ulicy Wolanowskiej, będącej miejskim odcinkiem drogi krajowej nr 12 i umożliwiającej połączenie Radomia z budowaną obecnie zachodnią obwodnicą miasta.

RADIO DLA CIEBIE
  • Warszawa: 101 FM
  • Ostrołęka: 100,8 FM
  • Ostrów: 87,6 FM
  • Płock: 101,9 FM
  • Radom: 89,1 FM
  • Siedlce: 103,4 FM
  • DAB+


PUBLICYSTYKA
MUZYKA


wydanie online:
nm@rdc.pl

© Copyright 2016 by Polskie Radio S.A. Radio Dla Ciebie
Wszelkie prawa zastrzeżone