SŁUCHAJ ONLINE
MENU

Na konta kolejnych podwykonawców Astaldi wpływają zaległe pieniądze

fot. Pexels

PKP Polskie Linie Kolejowe wypłaciły w środę ok. czterech milionów złotych należności dla kolejnych podwykonawców Astaldi, którzy pracowali przy modernizacji linii Dęblin–Lublin oraz Leszno–Rawicz – poinformowały w komunikacie PKP PLK.

Ponad 3,1 mln zł trafiło do trzech kolejnych podwykonawców na linii Dęblin–Lublin, natomiast niemal milion złotych trafił do dwóch kolejnych podwykonawców na linii Leszno – Rawicz” – napisano. Jak wskazano, PLK na rzecz podwykonawców Astaldi wypłaciły już ok. 26 z 40 mln zł. „Należności zostały wypłacone łącznie 12 podwykonawcom” – podano w komunikacie.

Jak zaznaczono, PLK nie pozostawiły bez wsparcia podwykonawców Astaldi, którzy nie otrzymali należności za wykonaną pracę. „Spółka podjęła nadzwyczajne działania względem regulowania należności dla podwykonawców. Określono najszybszy i zgodny z prawem sposób procedowania dokumentów, który pozwoli podwykonawcom uzyskać należności wynikające ze zobowiązań Astaldi” – czytamy.

Przypomniano, że ósmego października PLK wypłaciły ok. pięciu mln zł trzem kolejnym podwykonawcom firmy Astaldi na linii Dęblin–Lublin, czwartego października 14 mln zł otrzymało pięć firm, drugiego października były wypłaty dla podwykonawców w Lesznie, a piątego października zapłacono pół mln zł podwykonawcom na linii poznańskiej.

Problemy Astaldi

Astaldi pod koniec września przysłała do PKP PLK informację, że umowy dotyczące modernizacji linii Dęblin–Lublin oraz linii Poznań-Leszno wygasły. Resort infrastruktury wezwał włoską firmę do wznowienia prac, ale wykonawca nie powrócił na place budów. Dlatego PKP PLK drugiego października wezwały Astaldi wraz z konsorcjantami, do podjęcia prac na kontraktach, tj. linii kolejowej nr 7 na odcinku Dęblin–Lublin oraz linii Poznań–Wrocław. W związku z tym, że włoska firma nie podjęła prac na obu liniach, PLK piątego października złożyły oświadczenia o odstąpieniu od obu umów z winy konsorcjantów.

PKP Polskie Linie Kolejowe analizują najskuteczniejsze warunki do szybkiej kontynuacji prac objętych powyżej opisanymi kontraktami” – zaznaczono.

Firma Astaldi od czerwca nie płaci podwykonawcom, a zaległości sięgają blisko 40 mln zł. Astaldi jest zaangażowane w Polsce także w budowę dróg oraz warszawskiego metra (jest samodzielnym wykonawcą rozbudowy II linii metra na Pradze-Północ i Targówku o stacje Szwedzka, Targówek i Trocka)

Czytaj też:

Kolejarze płacą, budowlańcy nie będą protestować. Mieli blokować drogi krajowe

RADIO DLA CIEBIE
  • Warszawa: 101 FM
  • Ostrołęka: 100,8 FM
  • Ostrów: 87,6 FM
  • Płock: 101,9 FM
  • Radom: 89,1 FM
  • Siedlce: 103,4 FM
  • DAB+


PUBLICYSTYKA
MUZYKA


wydanie online:
nm@rdc.pl

© Copyright 2018 Polskie Radio S.A. Radio Dla Ciebie
Wszelkie prawa zastrzeżone