Kolejne pozwolenia na budowę metra. Można podpisać umowę

  • 21.08.2018 07:30

  • Aktualizacja: 23:39 25.07.2022

Wojewoda mazowiecki zatwierdził w poniedziałek projekty budowlane i udzielił pozwoleń na budowę dwóch wentylatorni i tuneli metra na warszawskim Targówku.
Wydane przez wojewodę Zdzisława Sipierę decyzje to ostatnie wymagane zgody na budowę drugiego etapu metra na Targówku. Decyzje mają rygor natychmiastowej wykonalności.

Zakres prac, na które wojewoda wydał zgodę, obejmuje: budowę wentylatorni przy ul. Blokowej między ul. Czerwińską a ul. Kanałową i przy ul. Kondratowicza, na zachód od ul. Chodeckiej wraz z budową tuneli, infrastruktury i obiektów towarzyszących oraz budową i przebudową układu drogowego.

Można podpisać umowę

Dzięki temu możliwe będzie podpisanie umowy z konsorcjum firm Astaldi i Gülermak, które zwyciężyły w postępowaniu na wybór wykonawcy ostatniego odcinka linii metra M2 w prawobrzeżnej Warszawie. Będą mieli na to 36 miesięcy, a koszt tej inwestycji wynosi prawie 1,4 mld złotych.

Metro w Warszawie

Warszawskie metro składa się z dwóch linii. Pierwsza część drugiej została otwarta w 2015 roku, a jej budowę wsparła 776 mln euro Unia Europejska. W styczniu 2017 roku UE zainwestowała kolejne 432 mln euro w drugi etap prac. Inwestycja dotycząca II linii metra jest zlokalizowana w dzielnicach Wola i Bemowo (odcinek zachodni) oraz Targówek (odcinek wschodnio-północny). Cała inwestycja obejmuje budowę trzech stacji na odcinku wschodnio-północnym, dwóch na odcinku zachodnim i zakup 17 pociągów. Jej całkowita wartość wynosi ponad 3,5 mld zł. Niemal 2 mld zł stanowi dotacja unijna. Druga linia ma zostać ukończona do 2023 r.

Pierwszą linią metra, która w całości działa od października 2008 r., dziennie jeździ ok. 500 tys. pasażerów. Pociągi na drugiej rozpoczęły kursowanie w marcu 2015 r. i dziennie przewożą ponad 140 tys. pasażerów.