SŁUCHAJ ONLINE
MENU
+48 22 645 56 84 | rdc@rdc.pl

Kobiety i zakupy. Dominika Maison: potrafią się częściej opanować i kupują dla innych

Pixabay

– Są osoby wrażliwe na słowo „wyprzedaż” i kupują bez kontroli i umiaru. Ale są też takie, które doskonale potrafią zarządzać swoimi pieniędzmi – wyjaśniła prof. Dominika Maison, która specjalizuje się w badaniach marek i komunikacji marketingowej oraz prowadzi wykłady z psychologii reklamy i zachowań konsumenckich.

Wcale to nie jest tak, że łapiemy się na chwyty marketingowe bardziej niż mężczyźni. Łapiemy się inaczej – powiedziała w „Wieczorze RDC” Maison.

Różne charaktery

Psycholog wyjaśniła w audycji, że każda kobieta jest inna. – Jesteśmy różne. Są osoby wrażliwe na słowo wyprzedaż i kupują bez kontroli oraz umiaru. Ale są też takie, które doskonale potrafią zarządzać swoimi pieniędzmi – powiedziała Maison.

Kobiety są oszczędne

Jak wyjaśniła psycholog, kobiety nie mają problemu z oszczędzaniem. – Jeśli chodzi o zachowania finansowe, to okazuje się, że kobiety w Polsce są bardziej oszczędne niż mężczyźni. Potrafią się częściej opanować i kupują dla innych. Oczywiście nie wszystkie, ale sporo z nich – opowiedziała. – Kobiety zarządzają finansami i idzie im bardzo dobrze. Wiele z nich ma dobry trening kupowania fajnych rzeczy przy ograniczonym budżecie. Myślę, że stąd bierze się wyczulenie na okazje i wybieranie strategii, by kupić w mądrzejszy sposób – dodała.

Rozrzutni mężczyźni

Maison powiedziała, że mężczyźni są również rozrzutni. – Oni są wrażliwi na inne sygnały. Szwendanie się po sklepach jest kobiece. Mężczyźni zwykle tego nie lubią. Częściej racjonalizują swoje niepotrzebne wydatki. Nasze badania pokazały, że to nie jest tak, że kobiety dużo mniej rozsądnie kupują. Mężczyźni mają większą łatwość z myślą kupowania dla siebie. To są rzadziej kupowane rzeczy, ale droższe – samochód itp. Ciekawa rzecz jest taka, że kobiety lepiej zarządzają, równocześnie kupując spontanicznie – wyjaśniła.

Kobiety i ważne decyzje

Psycholog zaobserwowała również bardzo ciekawą zależność. – Uważa się, że to zwykle mężczyzna podejmuje decyzje przy kupnie samochodu. Okazuje się, że kobiety mają coraz częściej wpływ na poważne zakupy. Minimum połowa kobiet współdecyduje o zakupie samochodu. Nie tylko chodzi o kolor. Zwracają uwagę na inne rzeczy. Jeśli chodzi o silnik, to bardziej ważne jest to dla mężczyzny. Kobiety szukają komfortu, bezpieczeństwa i ważne są dla nich elementy wyposażenia wnętrza, które będą funkcjonalne – powiedziała Maison. – Rzeczywiście kobietę i mężczyznę dzieli wrażliwość, ale ich wspólna decyzja jest bardziej kompleksowa – dodała.

Nie ma nic złego, żeby dla przyjemności wydać pieniądze raz na jakiś czas – podsumowała psycholog.

RADIO DLA CIEBIE
  • Warszawa: 101 FM
  • Ostrołęka: 100,8 FM
  • Ostrów: 87,6 FM
  • Płock: 101,9 FM
  • Radom: 89,1 FM
  • Siedlce: 103,4 FM
  • DAB+


PUBLICYSTYKA
MUZYKA


wydanie online:
nm@rdc.pl

© Copyright 2016 by Polskie Radio S.A. Radio Dla Ciebie
Wszelkie prawa zastrzeżone